Du vakre og gule, dog så forhatte…..eller?

Det er nå vakkert da. Den første løvetann. Nå er det ikke bare en, men tusenvis rundt oss. Det er et gult teppe på det grønne.

Nå tror jeg ikke at Barney beundrer det så sterkt som meg, men fint på tur har han det uansett. Han ser andre verdier i naturen.

Denne blomsten er vel egentlig en fiende sett fra en hageeiers synsvinkel. Jeg hadde også hage en gang, og var det noe jeg måtte bli kvitt, var det løvetann. Gikk på løvetannjakt gjennom sommeren. Og ondet burde helst tas ved roten, eller rettere sagt tas opp med roten.

Men i dag som jeg er eier av en stor balkong med blomsterkasser fri for løvetann, klarer jeg å se hvor vakker denne blomsten egentlig er. Og jo flere det er av dem, desto mer vakkert blir det.

Har noen eksempler til også jeg. Se bare under her:

Så da ble Barney fotomodell igjen, da 🙂 De brune krøllene passer godt sammen med grønt og gult. Du kjenner sikkert igjen området. Det er selvsagt Mjøsa i bakgrunnen.

 

 

9 kommentarer
    1. Løvetannen er egentlig en vakker blomst. Leste et sted at den kom hit med vikingene, men vet ikke om det stemmer. Bladene kan spises, fin i salat. Blomstene kan man sette vin på. Ungene kan lage blomsterkrans, eller splitte opp stilkene og ha i vann og lage “krøller”.
      Hagen min? Æææh..jeg klippet plenen 16. mai. Den er fremdeles kort, men løvetannen raska på og sørget for å lage lengde på stilkene og blomstre. Jeg tenkte: okay, du vinner, løvetann. Orker ikke jage rundt med løvetannkverk eller manuell redskap for å plukke dem opp lenger.
      Her i området er det enkelte områder som er knallgule av løvetann, mens andre er knallgule av villtulipaner. Så de står der og forgyller årstiden. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg