Emma og Mark Knopfler🥰😔

Det kan skje titt og ofte at jeg sitter med tårer i øynene når jeg ser på nyhetene.

Det er så mye fælt som skjer. Og nyhetskanalene prøver å formidle det til oss slik at vi skal få et mest mulig realistisk bilde av det som skjer. Krig og elendighet. Ikke lett å sette seg inn i åssen det egentlig oppleves for de stakkars folka som er midt oppi det.

Jeg blir påvirket av det, og det er viktig. Men ikke nok, føler jeg. Får litt dårlig samvittighet for likegyldigheten.

Noen ganger formidles elendigheten på en sånn måte at jeg bare må reagere følelsesmessig. Journalistene er dyktige. De lar oss se enkeltpersoners tragedie ved å intervjue dem. Det tar litt hardere. Og bra er det, for da skjønner jeg litt mer av det ubegripelige som skjer.
Krig i Ukraina og jordskjelv i Tyrkia og Syria.

Til Søndagsrevyen i går kom tårene igjen. NRK hadde invitert artist Emma Steinbakken til å synge sammen med Kringkastingsorkesteret.

Og det var ikke en hvilken som helst låt. «Brothers in Arms» av Mark Knopfler.
Min absolutte favorittartist. Veldig fan av Dire Straits og Mark Knopfler.

Han skrev denne i 1985, inspirert av Falklandskrigen.
En fantastisk melodi, og ikke minst en utrolig bra tekst, som dessverre fortsatt er aktuell. Det er snart ettårsdagen for starten på krigen i Ukraina.
Og det var i den forbindelse at NRK produserte dette.

Og Emma gjorde ikke skam på Mark Knopflers verk.
Her har jeg funnet innslaget på YouTube:

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg