En annen blogger inspirerte meg🙋🏼‍♀️

Min bloggkollega Solliv her inne på Blogg.no inspirerte meg til å lete i bloggarkivet mitt etter tidligere innlegg.
Hun hadde et fint innlegg fra Hamar her om dagen. Nærmere bestemt Domkirkeodden. Her er innlegget hennes: Domkirkeodden, verdens vakreste museum.
♦️
Det har seg slik at dette var spesielt interessant for meg å lese, da jeg er fra Hamar, og jeg bodde 5 minutters gange fra Domkirkeodden. Jeg vil si at hun ga en god og fin beskrivelse av stedet. Bra framsnakking av Hamar, Solliv👍
♦️
Jeg flyttet fra Hamar til Oslo våren 2020. Har aldri angret på det, for har det kjempefint her i nærheten av familien min. Og veldig mange hyggelige naboer er det her også. Men sjøl om jeg ikke savner Hamar, er det hyggelig å tenke tilbake. Det er en veldig fin by. Og som Solliv nevner i innlegget sitt, så er  det fort gjort å komme seg dit. Enda raskere for meg enn henne faktisk. Snaut en og en halv times reise for meg. Så det er enkelt for meg å dra på besøk dit, og få hamarsinger ned hit.
♦️
Men så rota jeg i arkivet, som jeg nevnte innledningsvis, og fant dette innlegget fra min tidlige bloggtilværelse, da jeg bodde på Hamar. Det ble skrevet i oktober 2019:

«Kun noen oktoberbilder fra nærmiljøet mitt blir bidraget til bloggen i kveld.
Det er en fantastisk start på dagen å kunne gå tur med puddelen Barney i disse vakre omgivelsene. Heldige meg. Dette er bilder fra i dag tidlig…..

På morgenturen gjennom skogen ser vi Domkirkeodden med Hamardomen og den røde Løtenbygningen…..og sjølsagt vakre Mjøsa…..

Høstens første frost vises i graset nede ved Mjøsa på Domkirkeodden.

Høsten er fantastisk vakker. Spennende med årstidene…

Kråka koser seg i det våte morgengraset, der det for noen minutter siden var rim på bakken……før sola kom…..

Jeg har hatt innlegg tidligere også jeg…om turområdet mitt, hvor jeg skrev:
«Ja, i går dro jeg til Glomma og i dag er jeg igjen tilbake i nærmiljøet ved Mjøsas bredd i Hamar. Puddel Barney og jeg går tur her 2-3 ganger om dagen. Vi er heldige. Det er så vakkert. Å være ved vannet gir ro i sjelen. Jeg går ikke fort, men jevnt, og nyter naturen. Barney får snuse på sin vei, men har også litt frie tøyler med 15 meter langline festet til seg. Da blir mitt ganglag mer stabilt. Så er han foran og så er han bak…..»

Dette vart altså skrevet i 2019, for snart 4 år siden, da jeg bodde i Hamar, og nå bor jeg i Oslo hvor jeg også vandrer rundt omkring og opplever mye fint…..

 

 

 

 

 

 

 

 

12 kommentarer
    1. Fine opplevelser fra de forskjellige steder 🙂 Morsomt å oppsøke nye steder – oppdage nye ting – og se tilbake på det som har vært 🙂

    2. Tusen takk, moro å se. Flotte bilder her hos deg. Hamar er jo bare en liten togtur unna, det er bare morsomt å være på tur. Så skal tilbake, i løpet av sommeren og da blir det nok overnatting et sted på Hedmarken. Sier det igjen, Hamar kunne jeg hatt en ferieleilighet. Men kan ikke bo der, er avhengig av havet.
      Men flott by og masse og titte på der og jeg kan virkelig anbefale byen og Domkirkeodden og masse å finne på nede ved Mjøsa. Rene sydenstemningen.

    3. Mange fine steder man kan besøke og oppleve ting 🙂 Jeg driver fremdeles og opplever ting i Oslo jeg, enda jeg har bodd her i over 20 år 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg