En annen vri på pepperkakene

Jeg må innrømme det. Jeg har kjøpt ferdig pepperkakedeig i år. Gjorde det i fjor også. Det morsomme er å bruke formene. Og enda morsommere…og bedre, er det å se det ferdige resultat…samt å smake. Men deigen er jo også god. Smaker alltid på den underveis i prosessen.

Har stjerneform og en del andre varianter. Men “stjerna” blant mine pepperkakeformer er definitivt puddelforma !

Den kjøpte jeg via internettet hos en nettbutikk i Sverige for noen år siden. Fikk tips via en puddelside på Facebook. Måtte bare ha. Dere som har lest bloggen min før, vet at jeg har mellompuddelen Barney.

Nå er det slik at pepperkaker inneholder mange ingredienser som ikke passer for en hunds mage, så han får ikke smake. Men han hadde store forhåpninger om det så det ut som.

Det som er så fint med pepperkaker er at de er så holdbare. Slipper å kaste dem eller gi dem til fuglene over jul. Tror ikke akkurat det er noe bra mat for fugler heller.

Da har jeg kaker leeenge…..

Vet du hva jeg også gleder meg til? Pepperkaker med blåmuggost er skikkelig godt! Har du prøvd det?
Pepperkaker, Portvin, Planlegging og Puddel

8 kommentarer
    1. Det er lov å smake på kakedeig. Jeg er helt vill etter det. Da Datteren var liten inbildte jeg henne at det ikke ble jul hvis ikke mammaer snoket i seg en hel kakedeig fra kjøleskapet (Litt hjelp fra små jenter var lov).

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg