En annerledes tur over sletta


Det er Norway Cup på Ekebergsletta, og vi kan ikke unngå å legge merke til det. Jubelrop og -sang høres gjennom skogen om dagen for tida. Glade unger som spiller fotball på maaaange baner.
Det er bare koselig. Det eneste er at det er lurt å ta bena fatt hvis en skal fra den ene sida av sletta til bortafor den andre delen, sånn enkelt fortalt. For bilen er det lurt å sette igjen hjemme. Men så har vi nå bare godt av å gå litt både Barney og jeg, og i tillegg skal han nå ha disse tre turene sine om dagen.
💜
Så det passet bra for oss da vi skulle labbe over sletta sammen med Yngste Barnebarn.
Moro vart det også, og litt annerledes enn ellers.
Mer livat for å si det sånn.
I tillegg til alle fotballbanene med ivrige spillere og tilskuere, kryr det av boder som tilbyr is, brus, popkorn, pølser, hamburgere og mye annet godt.
💜
I tillegg fant vi et telt hvor det foregikk ansiktsmaling. Dit måtte vi inn. Jeg turte ikke🫣, og Barney sto også over, men Yngste ville gjerne. Hun valgte selv farger og motiv, og ansiktet hennes vart forvandlet til en hvit og lilla sommerfugl, som jeg dessverre ikke kan vise deg her. For jeg viser ALDRI ansiktene til barnebarna mine hverken her på bloggen eller i sosiale medier. Der er vi strenge, hele familien. Slik SKAL det være. Basta☺️
Da får du forestille deg resultatet bak det lilla hjertet💜.
Men like spennende og fine er jo de fine flettene hennes for tida.
Barney vart foresten så vidt med på bildet han også, nederst her…..

4 kommentarer
    1. Skikkelig stemning når vi gikk der i går også. Skjønner det må være supergøy å være med der 🙂 Eller å bo i nærheten med barnebarn 🙂

      1. Ja, skikkelig trøkk bortpå der. I dag er det litt stillere, tror jeg, for mange lag har røket ut og det er kun finaler igjen for de største. Men både i dag og i morgen braker det løs med fotball for de yngste også. Så lørdag skal jeg dit igjen☺️

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg