En blogger minnet meg på genseren….


Det har seg slik at jeg faktisk er eier av en julegenser, sjøl om det egentlig er rimelig teit. Her om dagen, nærmere bestemt den første dagen i desember, leste jeg et innlegg av Frodith om nettopp dette tema. Det inspirerte meg til å rable ned litt om noe tilsvarende. Tips fra Frodith 1. desember
♦️
Jeg rota i bloggarkivet og fant ut at jeg hadde presentert julegenseren min for leserne for noen år siden. Den 5.desember 2018 skjedde det. (Så lenge siden, ja….) Begynner å bli litt gammal denne genser’n, da. Men like fin. Ikke rart. For brukes kun et par timer i året, sånn cirka mellom klokka 12 og 14 på julaften når det serveres grøt med mandel og rød saft.
Her har du det gamle blogginnlegget:

«Julegenser har jeg aldri brydd meg om. Det er da nok en tåpelig greie som kommer fra “over there”, kan jeg tenke.

Har du hørt om kuvending?

Det er når man brått skifter mening…… Jeg foretok en kuvending her om dagen da jeg var på et kjøpesenter i nærheten.

Det har vært ymtet innpå om at vi skulle ha julegensere på julekvelden. Eller i hvert fall på formiddagen. Og gjerne rare hårbøyler med julemotiv oppå hodet også. Jeg sa nei til det forslaget. Vi bruker ikke penger på sånt tull!

Neivel. Så kom jeg på kjøpesenteret da. Og den som kom hjem med både julegenser og hårbøyle med Rudolf-horn og en blinkende nese i tillegg… det var meg! Jeg må le.

Jeg formidlet dette til de jeg skal være sammen med på julekvelden, og måtte innrømme at jeg hadde foretatt en skikkelig kuvending….eller skal vi kalle det reinsdyrvending? Hohoho…..

De andre har forresten også kjøpt seg hårbøyler. Men det er kun jeg som antageligvis kommer til å stille i genser.

Har du julegenser og røde reinsdyrhorn?»

Min Mote: Julens beste tradisjon?

 

2 kommentarer
    1. Den er fin, liker den godt. Kjøpte en slik til mamma et år – men da vi ryddet i skapet hennes var den borte!
      Kanskje hun ga den bort til noen som var innom. – aner ikke..
      Men jeg falt for denne!
      Jeg har ingen juleklær……….

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg