En gammel historieđŸ€—

Strikket svart puddel 70-tallet kvinner og klĂŠr

Jeg fant igjen et gammelt innlegg fra den forrige bloggperioden min. Det ble skrevet i mars 2019, altsÄ 4 Är siden.
Men mye er som da, sÄ fortsatt aktuelt.
Slik uttrykte jeg meg den gang:

♊
«Hallo fra senga!  Og puddelen vokter. “Men har ikke du en brun puddel,da?” vil du kanskje si. En som er en tanke mer bĂžllete og grom enn denne tafatte typen her? Det er helt sant. Og du kan ikke ha unngĂ„tt Ă„ hĂžre om mellompuddel Barney hvis du har besĂžkt bloggen min tidligere.

Det hender faktisk at jeg ligger der i senga nÄr det er lyst ogsÄ, som her. Tok meg en liten ettermiddagshvil i gÄr, skal vite. Ikke ofte jeg gjÞr det, men i en restitusjonsfase tillater jeg meg det. Vanligvis har jeg heldigvis ikke behov.

Enda en puddel! Jada, puddeler bÄde her og der.

Denne svarte puddelen har ogsÄ sin historie. Det er vel ganske tydelig at den er strikket og stoppet med bomull. Er litt sÞt, da. Jeg har kvittet meg med mye opp gjennom, sÊrlig pga flytting, men noe har jeg tatt med meg. Deriblant denne.

Min mor strikket den etter oppskrift i Kvinner & KlÊr pÄ 70-tallet en gang, tror jeg. Morsomt pÄfunn. Jeg vet ikke hva motivet var, men hun var jo glad i Ä strikke, sÄ det var sikkert greit med litt variasjon. Det kan hende at hun tenkte pÄ barnebarna. Den satt nÄ alltid pent plassert oppÄ sofaryggen i stua deres, husker jeg.

SÄ ble det jeg som arvet den. Og sÄ ble det sÄnn at jeg i ettertid ogsÄ fikk min egen, sprell levende krÞlle.

Jeg har ikke introdusert dem for hverandre 😉 Er litt redd for at det kan gĂ„ hardt utover den eldste. Og det ville jo vĂŠre synd.»
♊
Ja, jeg har fortsatt begge to og begge er blitt 4 Är eldre. FemtiÄringen ligger i et skap nÄ. Blitt degradert. Men tror ikke den tar skade av Ä vÊre der. Heller motsatt. Slipper Ä stÞve ned.
Den andre er til stede i aller hĂžyeste grad. Det har du skjĂžnt hvis du har lest tidligere innlegg pĂ„ denne bloggen. Han er liksom blitt stjerna pĂ„ bloggen min, hanđŸ©đŸ˜œđŸ€©
Kan alltids fÄ et bilde her han ogsÄ, da
..
Brun mellompuddel Barney portrett

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg