En STOR smak og følelse av Italia


Vi hadde vært på Bislett stadion før dette. Det var lørdag og Datter hadde løpt 1500 meter der i ett-tida. Yngste barnebarn og jeg satt godt plassert på tribunen med hvilepuls mens hun og alle de andre presterte i tre og en halv runde på legendariske Bislett stadion.
Her kan du lese om det, samt se bilder:
Innsats med HØY PULS for TV-aksjonen 
Da vi først var i dette området, benyttet vi anledningen til å besøke Oslos beste italienske restaurant. Nå har ikke jeg sjøl prøvd alle italienske restauranter i hovedstaden, så vanskelig for meg å si om det stemmer, men jeg tror det når det sies, for de kan faktisk skilte med førsteplass i kåringa. Og jeg skjønner det godt. For makan til nydelig rett jeg fikk servert! Den lignet på den klassisk romerske retten «Cacio e Pepe», men de kaller sin rett for:
«GRICIA DE CAMPO
Vår signature romersk pasta med pecorino ostesaus, organisk guanciale fra Amatrice og mye svart pepper» (klippet fra nettsiden til restauranten Campo de Fiori)
♦️
Yngste spiste pizza. Stor porsjon for en liten mage, men hun spiste overraskende MYE, så den var tydeligvis også veldig god. Resten fikk hun med seg hjem i en pizzaeske.

Veien hjem vart enkel, for rett utafor restauranten var det holdeplass for trikken «min», og da var det bare å plassere seg i et sete og sitte rolig og behagelig nesten helt fram til døra hjemme. Måtte gå noen få minutter til fots da så klart, uten at det ga meg særlig høy puls dessverre. Får trene senere…..
Og en annen ting. Spesielt i og med at det er så lett å komme seg til og fra denne restauranten i Homannsbyen, ser jeg det som meget sannsynlig at jeg tar med meg noen dit om forhåpentligvis ikke alt for lang tid……Og ikke å forglemme: både maten, atmosfæren og servicen var fantastisk.
PS
Med så mye framsnakking av et spisested tror du vel kanskje at jeg får betalt for å skrive dette? Neida. Ingenting. Var bare så hyggelig å gi deg tipset, som jeg igjen fikk av Datter🤗


Jeg skal til Roma igjen
Mennesker og mat på Roma-turen i 2022

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg