Jeg skal til Roma igjen👏

Slipper å kjøpe ny bok. Har reiseguidebok fra før om Roma. Til og med notater fra  forrige gang, samt nerdete avmerkninger på det medfølgende kartet om hvor jeg var forrige gang. Har ikke planer om å besøke eksakt samme steder, for er mer enn nok av andre severdigheter i den store byen Roma. Kanskje med noen få unntak.
Er på planleggingsstadiet, men noe er allerede bestemt sjøl om det er godt og vel 4 måneder til avreise.
Denne gangen skal jeg reise med en bekjent.
♦️
For å sikre oss et bestemt overnattingssted, måtte bestilling foretas for et par uker siden. Dessuten har vi kjøpt flybilletter allerede.
Jeg har vært der EN gang før og det var i oktober 2022 sammen med Datter og Sønn.
♦️
Bildene jeg har valgt er av Trevifontenen, og kanskje ikke tilfeldig, for da jeg var der sist kastet jeg en mynt over skulderen. Og det betyr jo at jeg vender tilbake.
«Myten er at en mynt som kastes over din venstre skulder vil sikre at du får en ny tur til Roma. Mange legger til sine egne ønsker. Ofte handler det om kjærlighet eller god helse.»(sitat fra TV2 sitt nettsted)
Jeg skulle endelig til Roma
Planlegging ferdig. Klar for handling
Kom gjerne med tips hvis du har det🙋🏼‍♀️

8 kommentarer

    1. Så herlig med en tur til Roma. Godt med noe å glede seg til. Jeg har ikke vært i Roma siden jeg var ung, jeg var skadd etter en mopedulykke. Jeg ble plassert på Petersplassen pga. dårlig evne til å bevege meg, da de andre gikk inn for å se kirken. Jeg ble utsatt for plagsom, uønsket oppmerksomhet ute i solsteken, så det var ikke av de gode minnene. Men husker jeg syntes byen var fin.

    2. Planlegging og å glede seg til turen er jo halve reisen. Kos deg og gled deg!
      Har ikke noen tips. Har vært i Roma en halv dag. Vi overnattet der før vi dro videre til et hus vi hadde leid i fjellene nord for byen. Vi var der i juli. Alt for varmt for meg. Vi så Colosseum, for det hadde Eldste Sønn et ønske om å se.

    3. Så spennende! Kunne virkelig tenkt meg å ta en tur til Roma, kanskje en dag 😉
      I mellomtiden får jeg nyte de bildene du kommer til å dele av turen 🙂 God søndag. Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg