Enkel og god salat med røkelaks og pasta….

Reklame | CURLI


Det skulle serveres en kveldsrett til lesesirkeldeltakerne hjemme hos meg.
Det var blitt min tur til å arrangere dette som går på omgang. Mat til 6 skulle det bli. Og det vart etter hvert mer enn nok skulle det vise seg. Feilberegna litt, så hadde rikelig til lunsj og middag dagen etter også.
Tenkte at det var greit med en salat en varm junikveld. Lettvint å lage var det også.
Jeg brukte ingen oppskrift, men sjekka ut litt på forhånd hva som kunne passe sammen.
Som du ser av bildet vart ingrediensene plassert på et stort fat.
Eller rettere sagt vart det fylt 2 fat, noe som skulle vise seg å bli alt for mye. Men bedre med for mye enn for lite, tenkte jeg.
♦️
Til salaten:
Startet med å koke pastaskruer, for så å avkjøle dem.
Crispsalat vart revet opp i biter og lagt først på fatet.
Så fortsatte jeg med rucculasalat.
Deretter pastaskruer, cherrytomater delt i to, rødløk delt i båter og vårløk i ringer.
Så skar jeg røkelaks i tynne biter/skiver og fordelte på toppen.
Til slutt la jeg på biter av fetaost og fersk dill.
Mengdene oppgir jeg ikke, for det klarer du å vurdere bedre sjøl enn det jeg gjorde😉
Og så var det dressing:
Blandet rømme med litt sitronsaft, litt ketchup, litt honning og hvit pepper.
♦️
I tillegg satte jeg fram skåler med grønn pesto, oliven, smør og brød, for de som ønsket det.
Bokring, lesesirkel eller bokklubb?…..og Napoli
Stille før innrykk
Hulter til bulter og kveldsmat med gjester
Drista meg til noe nytt og spennende
♦️
PS.
Og hvis du skulle trenge en ny hårføner, har du muligheten til å få 10% rabatt på den typen du ser under her, ved å klikke deg inn på linken og oppgi rabattkode gunn10
Spesielt tilbud:
Bestill altså hårføneren CURLI AeroFlow med rabattkode gunn10 ved å trykke på linken.
Og OBS: Den er nylig satt ned fra 2800 til 2490 kroner. Og du får 10 % rabatt på DET igjen!🤩
Dessuten er det mange andre  produkter på CURLI-sida som du også får 10 % rabatt på ved å bruke rabattkode gunn10
via denne linken: CURLI AeroFlow

12 kommentarer

Siste innlegg