Er det verdt jobben?

Hva er det med den blogginga?

Brenner kanskje for det? En lidenskap for tida. Synes det er moro. Så lenge det varer. Men tjener ingenting.
Sjøl om jeg i snitt har ligget på topplista mellom 30. og 20. plass etter at jeg starta opp att med blogginga 1.desember. Og sjøl om jeg har vært både nummer 12, 17 og19 flere ganger, blir det ikke penger av det.

Fikk beskjed om at jeg hadde tjent 83 kroner i desember på annonser som Blogg.no setter inn på bloggen min. Attpåtil må jeg fakturere dette for å få penga. Men ikke før beløpet har blitt over 500 kroner.

Så tar sin tid å sope inn penger.
Plasseringa på topplista avhenger av antall klikk, det vil si hvor mange som leser innlegget mitt, og dermed annonsene.
Må innrømme at jeg streber oppover. Men er ikke lett. Må levere noe som folk vil lese for å gjøre meg fortjent til god plassering. Rett og rimelig.

På grunn av denne strebinga, har jeg jevnlig publisert 3 innlegg daglig. Helt tullete, vettu, men så lenge det har vært moro og jeg finner noe å skrive om som ikke er helt borti natta teit, har det blitt slik.

Men kanskje jeg burde spare litt på kreftene og gå ned til 2 om dagen?
Så får vi sjå åssen det går?
Jeg må da snart skjønne at det ikke spiller noen rolle hvor på topplista jeg står, i og med at jeg ikke tjener en dritt likevel?

Men så er det detta med konkurranseinstinktet, da. Se hvor høyt jeg kan komme opp med akkurat DET innlegget….
Tull. Har ikke tid heller. Mye annet som blir forsømt på grunn av blogginga.

Kan få litt dårlig samvittighet i og med at det går ut over andre gjøremål…. og at jeg i tillegg ikke tjener penger…..

Men så er det jo moro. Derfor fortsetter jeg så lenge jeg har lyst.

Får sjå åssen det bærer i veg, og om jeg tar til fornuften🤗
Ikke sjekke den topplista og statistikken så alt for ofte i hvert fall….

 

16 kommentarer
    1. Det ser ut som matoppskrifter og spesielt kaker og lignende og å dele i ulike facebook grupper gir gode plasseringer. Det er mine erfaringer.

    2. Man må bare fortsette så lenge man har lyst 🙂
      Uavhengig av hvor man er på lista, egentlig…..
      Jeg har som regel ETT innlegg fast… det første om morgenen – diktet mitt 🙂 Så ser jeg hva som skjer resten av dagen – om det kommer mer eller ikke 🙂
      Tror det avhenger litt om hvor ivrig man er å lese andre sine blogger – pluss kommentere…

      Lag deg en fin fin dag 🙂

    3. Bra innlegg.
      Mitt mål er å ha et innlegg pr. dag og være på topp 20. Men det tar tid å samle lesere. Lesere finner du ikke her på blogg.no men samler gjennom flere år. Trofaste lesere, som bare må lese. Men deler man i enkelte grupper så får man en hopp opp hvis man ønsker det. Jeg deler som regel bare i 3 – 4 grupper. Oss med blogg, del din blogg, etc..Aldri i matgrupper, eller strikkegrupper. Noen ganger deler jeg på min FB – side. Men det gidder jeg ikke hele tida. Men får ikke mange leseren derfra. Da man ikke blir sett i feeden. Jeg skiver fordi jeg liker å skrive og dele bilder fra turer, Resturanter og museum etc..Men det tar tid, går sikkert med et par timer hver dag til blogg. Men jeg har det som hobby blant annet. I stedet for å se en serie… 🙂

      1. Mange takk🙏🏻 Veldig gode og nyttige tips. Jeg deler antageligvis i unødvendig mange FB-grupper for bloggere, men noen innlegg med tema mat og hund, publiserer jeg noen ganger i relaterte FB-grupper. Det funker, av og til. Det går en del tid til blogginga, men så lenge det er moro, fortsetter jeg, som jeg skrev. Det er min hobby. Liker også å ta bilder, slik som deg, og det er fint å kombinere med skrivinga🤗

    4. Artig å komme litt opp på lista, men jeg har slutta å bry meg om det. Blogger når jeg har lyst, og som du så, kan de bli noen dager jeg tar litt pause. Men det er artig når en er i siget. 🙂 Du er flink til å blogge om forskjellige ting, så det er koselig å gå inn og lese 🙂

      1. Tusen takk for hyggelig tilbakemelding🙏🏻 Tror kanskje at jeg blir mer tilbakelent etter hvert jeg også, når den største iveren etter gjenopptagelsen av bloggen har stilna litt. Får sjå.

    5. Ja, den bloggen. Jeg har den som kos jeg, og tenker ikke inntjening. For meg er bloggen som en dagbok med bilder fra det jeg driver med. Noen ganger har jeg to innlegg, men jeg er egentlig fornøyd med ett om dagen har jeg funnet ut. Ofte tar jeg fri i helgene utover våren, og til sommeren har jeg bloggstopp i flere måneder. Jeg blogger fordi jeg synes det er gøy!

      1. Så bra med hyggelig tilbakemelding. Ja, det skal være koselig å drive med blogging. Hvis ikke er det bare å kutte ut. Jeg holdt opp i over 2 år jeg faktisk. Starta opp igjen 1.desember. Fornuftig forhold til blogginga, du. Bruker det vel egentlig som en dagbok jeg også🤗

    6. Blogg skal være lystbetont, og de gode plasseringene fortjener du oppriktig ❤😊 Selvsagt er det moro å tjene noen kroner, og det betyr jo at man har jobbet jevnt med blogginnlegg.

      Jeg gidder ikke fakturere det jeg har mottatt av penger, for det blir jo ikke mye igjen da. Blogger fordi bloggen min er mitt fristed til å skrive ned tanker, dele bilder og bli inspirert av dere andre bloggere.

      Ønsker deg en kjempefin fredag, og ei kjempefin og god helg ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Enig. Lystbetont må det være. Er litt styrete å fakturere, ja, for må ha organisasjonsnummer. Skaffa meg det for sikkerhets skyld. Enkeltmannsforetak. Takk for hyggelig og informativ kommentar, og riktig god fredag🙋🏼‍♀️

    7. Hihi, ler litt… vi tenker mye likt! Det går mye tid, men det er jo så moro! Jeg har falt endel lenger ned på lista i det siste, men hva gjør vel det? Ikke har jeg noengang tjent ei krone, og det gjør igrunn ikkeno! Vi koser oss videre sålenge vi nyter det – avtale? Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg