Er dette noe for deg?

Ikke noe for meg😅

Det kan jeg si bastant med en gang.
Det foregikk i nabolaget.
Så alle sprekingene løpe forbi her.
44 var det som starta.
Lurte fælt på hva dette var. De løp runde etter runde, hele dagen. Hvorfor?
Måtte Google. Det er et såkalt ultraløp. Se linken nederst her.

Og «Ultraløp, last one standing» er ikke småtteri. Ikke for pyser.
De løper og løper. Alle som orker Og så lenge de orker. Noen gir seg  etter noen timer. Andre holder ut og holder ut og holder ut…..løper og løper…
En runde er vel ca 6-7 km.

Så løper de den runden så fort de vil eller makter, og får hviletid til neste runde starter. Og det er hver hele time.
Skjønner?
Det vil si at jo fortere de løper runden, desto mer hviletid får de før neste start.
Og hvis de etter hvert blir så slitne at de ikke klarer runden på 1 time, er de ute av konkurransen.

Slik holder de på til det kun er 1 igjen. Og den vinner løpet🤗
Slik har jeg forstått det i hvert fall.

Imponerende. Ikke minst på grunn av holka.
Jeg har mer enn nok med å komme meg fram i sakte fart på piggsko med Barney i bånd på lufteturene våre oppi her.

Og hvor lenge holdt de på i år?

I fjor holdt den siste på i nesten ett døgn, mener jeg å huske. Helt vilt.
Det vart vel 22 eller 23 runder tror jeg.
Var så  nysgjerrig at jeg måtte finne det ut i ettertid.

I år vet jeg ikke åssen det gikk. Men det vart nok en god del runder på de beste. De starta klokka 9 på formiddagen, og var ikke ferdig da jeg la meg på lørdagskvelden, så imponerende uansett.

Det kan sies at kl.16 var det fortsatt 35 som hang med. De starta da på den 8.runden🙄

Ekeberg Backyard Ultra – Last One Standing

8 kommentarer

Siste innlegg