Fantasigryte

Så ble det middag i kveld også da. Jeg tok ut et stort stykke med biffkjøtt fra fryseren i dag tidlig. Det ble kjøpt inn for noen måneder siden. Det lå og ventet på meg i tilbudsdisken på Mega. De har sånn fin disk hvor prisene er redusert med 40% på varer som går ut på dato samme dag eller neste dag. Noen “går ut på dato” og noen er “best før”. Det kommer jo an på hva slags matvarer det er.

Så hadde jeg altså det kjøttstykket som basis for dagens middag. Hva skulle jeg lage?

Tok en kikk i grønnsakskuffen i kjøleskapet og benyttet samtidig anledningen til å rydde og vaske der. Det trengtes.

Da tenkte jeg med ett at jeg skulle utfordre meg selv og bruke kun det jeg hadde i hus. Spennende å se hva slags gryte det ville bli…..

Der var det 10 noe skrukkete mandelpoteter og 4 slitne gulerøtter. Skrell og kutt!

To løk hadde jeg, og en noenlunde frisk paprika. To veldig slitne hvitløk med groer på. Brukte dem også. Fjernet det grønne 😉

Jeg har alltid noe reservemat i skapene. Nå var det både ananas på boks, brune bønner og mais. De siste også hermetikk. I tillegg hadde jeg kokosmelk i skuffen og en kvart boks med seterrømme i kjøleskapet.

Sammen med krafta fra biffkjøttet, samt ananassafta, ble dette en veldig god saus. Smakte til med salt, pepper, litt chilisaus og en annen kryddersaus jeg fant.

Ble overraskende godt. Fikk brukt opp de gamle grønnsakene. I tillegg vil jeg jo si at det alltid er lurt å ha litt småbokser med diverse innhold i skapet.

 

9 kommentarer

Siste innlegg