Får vel ta en miniferietur i morgen….

Skal ikke på noen langtur i år. I hvert fall ikke i sommer. Vanlig sommerferie som jeg hadde da jeg var i fast jobb, har jeg ikke lenger. Nå er jeg pensjonist og har stort sett ferie hele tida.

Hva er ferie?

Det er vel å komme seg vekk litt. Få forandring fra det vanlige og kanskje se nye områder og oppleve noe nytt. Det kan være sånn.
Det ikke være sånn. Ofte kan det være ferie å være hjemme også. Det kan for eksempel gjelde når man jobber hver dag. Da er det godt bare å nyte late dager i hjemlige trakter.

Men hva nå da, når jeg er pensjonist?

Da er det ikke ferie å være hjemme. For det er jeg nesten hele tida. Trives veldig godt hjemme, jeg, men kanskje lurt med litt variasjon? Tror det.

Derfor tenkte jeg å ta med hunden og et menneske på en dagstur med bilen. Kunne ha overnattet også, men kommer jo langt på en dag, selv om det da må blir tur-retur.

Og hvordan og hva planlegger jeg for i morgen?

Og bilen er klar for turen.

Tar det skikkelig på sparket. Har tenkt å bruke stort sett hele dagen. Dra sånn i 10-tida i morgen tidlig.

Forbereder litt i kveld. Tenker på hva jeg bør ha med. Litt til Barney og litt til meg.

Tar Leafen, så må finne ut hvor det er ladestasjoner. Er mange av dem spredt rundt omkring heldigvis. Så på lade-appen på telefonen i stad. Det skal gå greit.

Får kanskje dra til et sted vi ikke har vært på lenge.
Kommer selvsagt ikke så veldig langt av gårde på en dag, men kan bli fint allikevel.

Fagernes er det lenge siden jeg har vært. Det er en passe tur. To og en halv time å kjøre. Og vi kommer til å stoppe mye underveis og se på naturen, spise litt, ta bilder og lufte doggen.

Detta blir koselig skal du sjå!

Så da er det bare å glede seg.
Og reiserapport kommer!

 

 

 

 

 

9 kommentarer

Siste innlegg