Fika …..og kunst på Skeppsholmen og hjemme (15)

Der satt jeg godt, vettu. Det var varmt og godt i Stockholm da vi var der i midten av mai. Og ikke bare det; dette bildet vart tatt på sjølveste 17.mai. Og det var min reisekompis som tok det av meg. Ikke Barney altså, men den andre, den tobeinte.
Og da vart det endelig et bevis på at jeg også var med på turen. Vanligvis legger jeg bare ut bilder av andre og annet her på bloggen. Selfier blir det mer sjelden.
Her sitter vi behagelig plassert ved bordet uti hagen ved Hotel Skeppsholmen, nettopp på Skeppsholmen, som ligger i Stockholm by.
Vi tok båten dit. HopOnHopOff-båten jeg har skrevet om i et tidligere innlegg. Vi hadde todagersbillett for båtturer, og benyttet oss såpass mye av det at vi fikk valuta for pengene.
En svart kopp kaffe og en mazarin følte vi forøvrig passet bra som «fika» midt på dagen en 17.mai.
Bløtkake eller Pavlova hadde de ikke, så da fikk dette holde.


Og så var det jo kunst på Skeppsholmen. Moderna Museet befinner seg der. Og utendørs i parken er disse fine, fargerike skulpturene i det som kalles Moderna Museets Skulpturpark.
Se tre bilder under her.
De ligner veldig på en av skulpturene i Ekeberg Skulpturpark faktisk. Den fargerike som står ved vannspeilet ned mot Ekebergrestauranten. Kanskje det er samme kunstner?
Jeg setter inn et bilde jeg fant på nettet helt nederst på sida av denne fugleskulpturen. (foto:Klassekampen)
Dette skriver Ekebergparkens nettside:
Rett ved vannspeilet står en majestetisk og fargerik fuglelignende skapning som sprer sine store vinger ut i luften. Fuglens kropp er omfavnet av en av Niki de Saint Phalles ikoniske Nanas, en slags fruktbarhetsgudinne som symboliserer frihet og kjærlighet.



Skulpturparken ved Moderna Museet (Wikipedia)
Kaffepause i Kungsträdgården 
Stockholm til vanns var stas.

6 kommentarer
    1. For noen fantastisk fargerike skulpturer. Artig med bilde av deg i et innlegg også. Jeg har blitt mer liksel (bryr meg ikke) og tar selfier av den voksne utgaven jeg har blitt 😀

      1. Ja, er de ikke fine? Skulpturene altså. Og bilde av meg på bloggen er mer sjeldent, ja, men kanskje jeg skal lære av deg. Bli mer likesæl😅 Stå for den jeg er, og har blitt😂

      1. Så bra. Vi var bare ute. Kanskje litt flaut å si. Men vi hadde med oss Barney, så måtte ta hensyn til hans behov på turen også😅🐩 Og han hadde ikke adgang alle steder☺️

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg