Flyplassvibber? ✈️

Lunsj på Caravelle

Egentlig ikke flyplassvibber, for ikke mye som minner om flyplass lenger.
Cafe Caravelle befinner seg på Fornebu, hvor gamle Oslo lufthavn lå.

Den ligger like ved det gamle flytårnet og H3-arena hvor TV-programmene The Voice og Skal vi danse produseres.

Derfor oppdaget jeg denne blå bygningen.
Etter å ha parkert bilen, passerer jeg alltid den blå kafeen på vei inn til H3.

Den ser autentisk gammel ut.

Og den er det. Funkisstil fra 1939.
Jeg har lest litt på internett og funnet ut at  denne bygningen var den eneste som sto helt ferdig da flyplassen åpnet i 1939. Det var nord på Fornebuområdet og den fungerte som ekspedisjon/terminalbygg, kontor og restaurant (kilde: store norske leksikon)

Så sent som fram til i vår/sommer het den visstnok Odonata og var da også kafé.
Hvis du har bodd i Oslo og omegn lenger enn meg, vet du sikkert mer enn meg om dette?
Jeg har prøvd å Google, men fant ikke alt jeg ønsket😆

Ellers blir jeg litt forvirret, for det skal visstnok være/ha vært en annen kafé med samme navn i området.

Jaja, uansett, nå var det på den nye Cafe Caravelle i den blå, runde funkisbygningen jeg spiste lunsj her om dagen. Den er nystartet i høst visstnok.

Jeg skulle på H3-arena med barnebarnet mitt for å være publikum på opptak av The Voice klokken 16.
Vi dro i god tid for å kunne spise der ute før inngang H3.
Klokka halv tre inntok vi begge en litt sen lunsj.
Vi valgte begge chevresalat. Godt😋

Jeg tok noen interiørbilder som jeg viser deg her. Skikkelig koselig var det der.

Rett i nærheten ligger også Nansenparken hvor det er fint å gå tur.
Det gjorde vi ikke denne gangen, men tidligere har jeg gått nedover der. Gangveien gjennom parken er visstnok anlagt der rullebanen var.

Jeg får ikke betalt for å skrive dette, men syntes det var en så bra opplevelse at det var verdt noen ord uansett☺️😋😀

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg