Følte meg plutselig litt gammal…..

Hvorfor jeg plutselig følte meg litt gammel? Jeg er jo forholdsvis gammel, og aksepterer det. Hver alder har sin sjarm 😉

Men så var det den hendelsen at min LILLEBROR fylte 65 år! Han er, og vil alltid være lillebror, og dermed yngre enn meg. Sånn er det bare.

Jeg var så heldig å bli bedt i et uformelt familieselskap for de aller nærmeste denne lørdagen. Koselig.
Ja, svigerinna kalte det uformelt, men jammen var det bedre oppdekning enn “uformelt”.

Jeg er også så heldig stilt at bybussen har stoppested rett ved meg og rett ved dem, så da ble det litt vin også. Leafen fikk hvile seg i garasjen.

 

Jeg må starte med bildet av den flotte hvetekransen som svigerinna hadde bakt. Den var like god som den så ut. Og bak ser du Pavlova og nøttekake med sjokoladekrem. Foregriper begivenhetens gang noe her, for dette ble servert lenger utpå kvelden.

 

Her er hagefontenen og tilhørende anlegg som min kreative bror har fått i stand. Veldig hyggelig og beroligende med sildrende vann i hagen.

 

Først fikk vi bakt potet. Spesiell, hemmelig oppskrift på kryddersmøret. Og det skjønner jeg, for det hele var SÅ utrolig godt!

 

Og bror min har ikke bare fontene i hagen. Han har tog også. Skikkelig damplokomotiv med vogner og lang skinnegang. Fin hobby,da! Vognene har han laget selv. Imponert, jeg!

 

Og så kom kakene på bordet. Noen har jeg vist før. Her er resten.Deilig ostekake og nydelig,tradisjonell bløtkake.

 

 

Og da gikk det sånn! Jeg måtte jo smake på alt, så da ble det type overlesset asjett. Men jammen smakte det, og likeså ble jeg mer enn mett……Men det går faktisk an og heller forsyne seg to ganger…..;-)

Og da jeg tok siste bybussen hjem, sto de som var igjen på festen og vinket til meg i hagen.

Konklusjon: En tvers igjennom hyggelig fest med deilig mat og drikke og ikke minst kjempekoselig samvær med veldig trivelige folk.

 

 

 

14 kommentarer
    1. Å for en herlig bursdagsfest. Så mye gode kaker da gitt. Det var mye her jeg fikk lyst på😊 bakt potet også…

      Den hagen til broren må du ta flere bilder av. Så flott med togbane rundt i gresset😁

    2. Nå var det bra jeg nettopp har spist, og har 70 % sjokolade til kaffen ved siden av meg 😉 Det klarer ikke helt å erstatte alle de gode kakene, og hvetekransen, for det så innmari godt ut alt sammen! 🙂
      Og så artig med slikt tog i hagen! 😀

    3. Ja, det var mer enn “uformelt”. Så flotte kaker. Skjønner godt at du ble fristet! Ja, når “Lillebror” er 65, så skjønner jeg at det må føles rart! Min storebror fylte nylig 66. Han er nesten 10 år eldre enn meg, men jeg skjønner jo at jeg ikke er helt ung lenger. 🙂 Ser du forsker litt i dette med stikkord: Sikkert lurt for å få flere lesere, men jeg har ikke tålmodighet til å gjøre slikt: Jeg bare skriver – og legger ut “ukategoriserte” innlegg i hytt og pine! 🙂

      1. God morgen og takk for hyggelig innlegg 🙂 Det med kategorier og stikkord kan hende er periodisk her også, skal du se. Gidder ikke hvis det blir for omfattende. Men hvis jeg husker å gjøre det hver gang jeg skriver et innlegg, blir det ikke så voldsomt, tenker jeg…De gamle innlegga får heller være som de er, uten kategori og stikkord 😉 Ha en fin dag!PS. Selv om jeg ikke alltid tar meg tid til å kommentere andres innlegg jeg ser på, leser jeg alltid dine!

    4. Det høres ut som en veldig trivelig fest, med veldig trivelige folk, i veldig trivelig hjem 🙂 Det er kjekt når det blir så vellykket, og jeg skjønner godt at du bare MÅTTE smake på alle kakene. For det hadde jeg også gjort 😀
      Det er kakekalas her i helgen også, så kaker får jeg absolutt spist nok av i disse dager jeg også 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg