Føltes som mareritt….🫣

Hender det at du har drømmer hvor du vikler deg inn i alt mulig rart? At du går deg bort, eller at det blir helt håpløst å få brukt telefonen?Vanskelig å sette ord på det, men prøver. Kan være en situasjon hvor jeg skal til et bestemt sted, og det plutselig blir fryktelig vanskelig å komme seg dit. Masse rare hindringer i veien. Hvis jeg i det hele tatt husker drømmen når jeg våkner,  tenker jeg at dette kunne ha blitt en detaljrik, rar og surrealistisk film. Drømmer ofte veldig detaljert både når det gjelde farger og gjenstander. Tenker også at hvis jeg forteller om de rare drømmene mine, kan jeg fort bli tatt for å være rimelig skrudd i huet. Så rart er det noen ganger….
♦️
I dag hadde jeg en lignende opplevelse i virkeligheten. Snodig. Jeg hadde satt fra meg bilen i en parkeringskjeller hvor jeg aldri hadde vært før. I etasjene over var det noen butikker. Jeg skulle finne utgangen fra kjelleren opp til den ene butikken. Skilt på døra. Så langt greit. Inne i gangen sto det ikke flere skilt. Gå opp eller
ned trappa eller rett fram gjennom døra jeg så? Døra var låst. Gikk ned. Alle dører stengt. Heis var det der. Prøvde den. Men hvilken etasje? Ingen merking. Kjørte opp, gikk ut, bare stengte dører. Inn i heisen igjen, prøvde en annen etasje. Samme elendigheta. Kom meg ikke ut. Fikk ikke panikk, for visste hvor jeg kom fra. Gikk dit og starta på nytt. Valgte heller å gå ut veien jeg hadde kjørt ned med bilen🫣
♦️
Merkelig
opplevelse. Høres ut som utstyrt med null retningssans, men er egentlig ikke det heller, skjønner du. Så ender opp med å skylde på dårlig merking….men kanskje litt forvirra i huet akkurat da☺️ Det var nesten så panikken tok meg….. men bare nesten, for visste at jeg kom meg ut på et vis.
♦️
Fra butikken vart det lettere. Ut på gata, fant dør lenger bort, rundt hjørnet, hvor det sto merket P for parkeringskjeller. Tenkte mitt da jeg gikk inn. Hvor vanskelig skal dette bli? Neida, vart så enkelt, atte. Trapp ned til dør hvor det sto en stor P, og vipps så jeg bilen min borti der. Neste gang skal jeg nok få det til. For tør å dra dit igjen…….
PS. Bildet jeg har valgt er ikke fra dette stedet, for da var jeg ikke i modus for fotografering. Dette er bare en sykehuskorridor, også med masse dører.

 

4 kommentarer
    1. Det er en fryktelig ekkel opplevelse ja 😲 Jeg skjønner deg så godt.

      Har opplevd noe liknende jeg også. Da parkerte jeg på et annet plan enn den vanlige som vi gjør til vanlig når vi skal opp på den butikken. Jeg havnet selvfølgelig i en feil heis som ikke tok meg opp til butikken, men til ganger med lukkede dører.

      Til slutt tok jeg heisen ned, og fant ut at jeg hadde kjørt ned på galt plan.

      Ønsker deg en superfin torsdagskveld ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril kattene

    2. Det der skjer når en er på slike steder jeg. Kan bli forvirra av mindre dører og utganger… Og det hørtes jo ikke akkurat som om det var så godt merket fra kjelleren da 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg