Fotoalbum og nostalgi……

Jeg rydder. Kjellerboden. Ikke så mye rydding som skal til skulle en tro, med snaut tre år siden forrige storrydding på grunn av flytting. Da ble alt som var til overs  putta i kasser nede i boden

Klarer aldri å kvitte meg med alt som egentlig aldri blir brukt. “Kan jo få bruk for det.”

Oppdager “nye” ting jeg ikke visste jeg hadde, selv om altså ikke altfor lenge siden jeg så det 😉

Så fant jeg en isboks med bilder. Tomme isbokser er fint å oppbevare ting i. Jeg hadde nok ikke rukket å sette disse i album.

I dag er det ikke papirbilder som gjelder her lenger. Jeg følger også med i tiden (noenlunde) og har digitale bilder som arkiveres på PC og Min Sky.

Nok om det. I gamle dager, da unga var små, tok jeg meg tid til å lime inn bilder i album. Og det ble skrevet tekst under hvert bilde, skal vite. Alt på stell. Det ble tatt masse bilder opp gjennom, så det ble jo en jobb ut av dette også. Koselig aktivitet. Jeg sorterte bilder slik at barna fikk hver sine album. Og de har mange album hver! Moro å titte i både for meg, dem og barnebarna.

Så fant jeg nå disse bildene som ikke hadde fått æren av å bli tildelt et album. Så skulle det vise seg at i en annen kasse lå et tomt album. Arvet fra far, tror jeg…..Det var av typen som har plastlommer. Lettvint. Det passet meg bra nå. Bildene ble “kronologisert” (nytt ord!) og puttet inn i lommene. Det ble plass til alle!

Så nå finnes det altså et nytt album å kikke i fra tiden 1994-1996.

4 kommentarer
    1. Greit å få litt orden. Jeg har lite bilder i papir opp gjennom. Det var mest mamma som tok bilder. Så ble det LITT når jeg flyttet for meg selv. Og så plutselig var det digitalt. Og de gjør man jo ingenting med… Hm..

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg