Hva tør jeg å skrive om og kommentere?🫣


Lett skal det ikke alltid være. Heller ikke i den lille bloggverdenen. Jeg skriver stort sett om det som skjer rundt Barney og meg, naturen rundt oss og litt til. Rabler ned det jeg har lyst til der og da. Det er en god del som leser og noen kommenterer. Hyggelig. Det er slik jeg også forholder meg til andres blogger. Leser innleggene til mange av dem, og kommenterer av og til når jeg føler for det, og har tid. Men leser mer enn jeg kommenterer.
♦️
Det er bloggere i alle kategorier her inne på Blogg.no, og det er interessant både for oss medbloggere og andre lesere. Vi har forskjellige meninger så klart. Akkurat som i samfunnet ellers. Noen er mer rett fram med meningene sine enn andre. Og greit nok det også, bare det ikke utarter. Men så kan det diskuteres her som andre steder i samfunnet. Er det mobbing eller meningsytring? Og hvor lettkrenka er vi?
♦️
Diskusjoner og ymse påstander blir det både i blogginnlegg og i kommentarfelter. Jeg leser og tenker og vurderer om jeg skal hive meg innpå sjøl også. Men står som regel over.
For min del synes jeg fortsatt, som jeg alltid har syntes, at skal man kritisere noe, bør det gå på sak og ikke person.
♦️
Fortsetter blogginga mi på en nøytral og trygg (og kanskje feig) grunn uten innblanding av politikk og religion, tenker jeg. Barney er trygg å blogge om😉 Og skal fortsatt vurdere sterkt før jeg kommenterer blogginnlegg som uttrykker meninger innen politikk, religion, klima og innvandringspolitikk….for eksempel🫣
♦️
Alt vi skriver blir stående her for evig tid, så kanskje lurt å tenke seg om. Jeg heier faktisk også på de som tenker positivt, og som uttrykker det både via blogginnlegg og i kommentarfelt. Det er vel ikke noe galt med det? Noen mener at DET også blir for mye, men jeg mener at hver og en av oss må få uttrykke oss på den måten vi sjøl vil, bare vi ikke tråkker andre alt for mye på tærne…..

 

10 kommentarer
    1. Kjempebra skrevet blogginnlegg 😊 Jeg har selv gått frem og tilbake med meg selv flere ganger hva jeg vil skrive på bloggen min.

      Jeg var selv mindre uredd for å ta opp samfunssaktuelle tema før, men dessverre så har jeg blitt mer reservert.

      Siden jeg er i risikosonen pga lungesykdommen tok jeg opp min mening om koronavaksine, men da skal jeg si det haglet inn med kommentarer. Noen temmelig ufine og etter min mening konspiratorisk så det holdt i bøtter og spann. Dette skremte meg voldsomt. Jeg ble beskylt for å ikke respektere de som valgte å avstå fra å vaksinere seg, noe jeg selvfølgelig gjorde. Her snakket jeg ut i fra mitt ståsted som lungesyk under pandemien.

      Har også tatt opp temaet nettmobbing på anonyme diskusjonsforum, men da haglet det også inn med stygge og ufine kommentarer hvor jeg ble beskyldt for å mobbe.

      Så de gangene jeg nå velger å ta opp et samfunnsaktuelt tema er det tema jeg er sikker på at jeg har nok kunnskap.

      Når jeg ser noen har en diskusjon om et tema på sin blogg ser jeg an blogginnlegget om jeg tør å kommentere eller ikke. Noen ganger hvis jeg kjenner at jeg ikke har kunnskap nok om temaet kommenterer jeg ikke. Det samme hvis jeg blir provosert av blogginnlegget. Da kommenterer jeg aldri, for jeg orker ikke innlegg som provoserer.

      Har opplevd hvordan provokasjoner i en eller annet samfunnsdebatt på blogginnlegg kan føre til ufin krangling, og rett og slett gå ut over alle støvleskaft med drittslening til og fra. Ikke bare fra leserne men også fra bloggeren som skrev blogginnlegget. Det er det som virkelig har skremt meg fra å ha en blogg med for mye samfunnsdebatter.

      Jeg står for det jeg mener, og tar gjerne en og saklig diskusjon, men da med folk jeg er trygg på.

      Synes skriftlige diskusjoner på nett kan være uheldig. Man ser ikke ansiktsuttrykket til vedkommende, ting blir ofte misforstått av motparten, det er fort gjort å uttrykke seg feil osv.

      Jeg er nok pr dag dato på trygg grunn jeg også, og foreløpig vil jeg ligge her. Noen synes kanskje det er feigt, men det får de bare synes 😊

      Ønsker deg en superfin mandags ettermiddag ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Tusen takk skal du ha🙏🏻 Var faktisk litt redd for å skrive dette også, og har moderert det en del før det vart publisert☺️ Setter veldig pris på at du kommer med ditt syn på saken, og at jeg får lese om din erfaring med samme tematikk. Som du også konkluderer; vi får forholde oss «feige» og trygge med den blogginga vi gjør😉🙋🏼‍♀️

    2. Fint innlegg! Det er mye greier her på blogg. Jeg tenker som deg – tenker meg nøye om før jeg kommenterer noe og har trukket meg unna mye. Blogginga mi er jo også helt ufarlig, vanskelig å få til en konflikt av en mosedott eller et vann lissom! Vi holder fram som vi gjør – dette er moro, og vi koser oss. Klem <3

    3. Jeg synes ikke det er feigt å ikke kommentere eller diskutere i kommentarfeltet. Jeg synes skriftlig samtaler mangler så mange nyanser, tonefall, mimikk osv, så det skaper ekstra mye “støy”. Jeg kan ta en diskusjon muntlig, hvis jeg kjenner det er viktig 🙂

    4. Veldig bra innlegg. Bak nøytrale, positive blogger osv., er det også mange refleksjoner og bevisste valg. Jeg kommer til å skrive om mer personlige og «utrygge» tung etterhvert, slik jeg var gjort i mange år. Varmer opp litt foreløpig😊 men å ha et relativt bevisst forhold til hva msn vil være med på og ikke, ja det tror jeg de fleste av oss som er meddelsomme her har et gjennomtenkt standpunkt til.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg