Fullstendig sprø eller bare litt nerd?😜


Dette er liksom meg, da, eller rettere sagt min avatar, som jeg har gjort litt kulere enn jeg er i virkeligheten, som du ser på bildet.
Det dreier seg om Pokemon Go. Du tror vel at det har klikka fullstendig for meg nå. Hu bestemor driver med Pokemonjakt!
Jeg husker at jeg lasta opp appen den gang det kom for mange år sida. Var bare nysgjerrig. Kunne vel være sånn cirka i 2016 eller 2017. Men fant fort ut at det var uforenlig med hundehold. Jeg hadde nemlig Barney da også, og han var 1-2 år gammel. Går ikke an å jakte Pokémons med en ivrig puddel i ene hånda og øya festa på telefonen. Måtte jo heller følge med på hva han foretok seg. Så jeg sletta appen etter kort tid.
♦️
Her om dagen oppdaget jeg at noen visstnok fortsatt driver med denne Pokemonjakten.

Det var barnebarna som tilfeldigvis nevnte det. Da vart jeg så nysgjerrig igjen at jeg rett og slett lasta opp appen. Måtte jo sjå åssen det funka etter så mange år. Da jeg hadde Eldste barnebarn ved min side på turen, viste han meg hvordan det virket. Og jeg er slik skrudd sammen at jeg lett blir hekta på slikt. Går liksom «all in» når jeg først starter med noe.
Det er ganske sprøtt egentlig, men tenkte at jeg kunne prøve det litt.
♦️
Skal fange Pokémons som dukker opp på skjermen når jeg går. Hvis du ikke aner hva dette dreier seg om, tror jeg likevel at jeg ikke går videre inn på åssen det funker, for det er litt vanskelig å forklare.
♦️
Nå har jeg jo fortsatt Barney, men han er blitt ni og et halvt år gammel og bittelitt roligere enn forrige gang jeg hadde Pokemon-appen.
Så når han tar seg god tid til å lukte eller spise gras, som han gjør på hver morgentur i hvertfall, tar jeg fram telefonen for å «fange Pokémons». Kjedelig å vente på at han blir ferdig med snusinga og gressinga, og jeg synes nå at han skal få lov til denne friheten når han først får lov til å være ute. Og jeg slipper å stirre ut i løse lufta mens jeg venter…
♦️
Har drevet med denne Pokemonjakten i bare tre dager, og blir nok snart lei, men er jo artig den stunda det varer.
Kanskje et par dager til?

8 kommentarer
    1. hehehe ja jeg husker jeg var på besøk med yngste i Oslo – på den tiden – 2017 kanskje… og han var i Frognerparken sene kvelden for å fange Pokemon 😀 Akkurat den har jeg ikke selv om jeg også fort kan bli hekta på ting 😀

      1. Ja, de dukker opp over alt har jeg skjønt. Men jeg går tom for baller som jeg skal kaste på dem etter hvert😝, og da må jeg til såkalte Pokestops for å hente flere🤪 Men er heldigvis noen slike på morgenruta til puddelen og meg😂 Værsågod bli gæern! Må nok slutte med dette snart😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg