Fylte horn med skinke og ost igjen….

En god ting kan ikke gjentas for ofte, og dette er godt. Gode horn med skinke og ost. Laget det blant annet for cirka ett år siden og blogga om det den gang. Skal snart gjøre det igjen. Bake slike altså. Under her har du innlegget fra februar i fjor i sin helhet med både tekst og bilder:

Fylte Horn. Ed skinke og ost etter oppskrift Matprat
Det kom et ønske fra barnebarn om fylte horn.

Han har fått det hos meg før, så ga nok mersmak. Koselig at han ville ha mer. Så da kjørte jeg i gang en deig her om dagen.
Brukte oppskrifta til Matprat.no.
Fin deig å jobbe med.
♦️
Hadde kjøpt påleggsskinke og ost, så da var det bare å kjøre på.

Delte deigen i 4 og kjevla ut en og en etter tur. Hver del vart 6 trekanter.
La på skinkeskive og ost.
Rulla sammen og la på stekeplater.
♦️
I ettertid så jeg at jeg kunne ha vært flinkere til å klemme sammen hornene i endene eller kanskje legge på litt mindre ost, for smelta ost tøt ut under steking. Men vart igjen ganske mye inni likevel. Kjente det da jeg prøvesmakte.
♦️
Vart gode, sjøl om de vart litt rare å sjå på. Smaken er viktigst.
Håper unga mener det samme🤗😋
Og så glemte jeg å ta bilde da de var ferdigstekt😆
Men alt for bloggen, så var i fryser’n og henta fram 5 horn for fotografering😂 Og inn med dom att etterpå….🤗
Ferdigstekte fylte Horn med ost og skinke

 

6 kommentarer

Siste innlegg