Galskap….eller bare imponerende?

Jeg sikter til Ultraløpet i nabolaget her.

Jeg skrev om det tidligere i dag. Og jeg må nesten oppdatere. For detta var imponerende.

Er dette noe for deg?

Det het det forrige innlegget.

Der ymta jeg innpå om at de kanskje holdt ut til jeg la meg i 12-tida på lørdagskvelden.

De var fortsatt ute og løp mens jeg la meg. Heldige meg som slipper detta, tenkte jeg🤗

Sov hele natta, jeg, men lå nok litt på vakt på morrakvisten, i underbevisstheten. For våkna altfor tidlig.
Var såpass nysgjerrig at jeg måtte kikke ut av vinduet for å sjå om det var noen som fortsatt løp.
I og med at det var samme runden de løp om og om igjen, visste jeg sånn cirka når de passerte🤓

Status fra lørdagskvelden.

Du kan lese mer om det inne på linken jeg la ut øverst her.
Men kan oppsummere med å si at det var 44 som starta, som jeg observerte.
Etter hvert datt det noen av, men neimen ikke før etter mange runder.

Den siste observasjonen jeg gjorde på lørdagskvelden gjennom stuevinduet, var 11 personer som starta kl 23.
Da var det nyss før jeg la meg, så etter det måtte de løpe på egen hånd, uten at jeg fulgte med😂

Så var det søndagsmorgen som jeg starta med øverst her.
Min første observasjon var kl. 8. Da starta 3 stykker, 1 kvinne og 2 menn.

Etter det hadde jeg lettere for å følge med. Av den enkle grunn at jeg var våken og at det var blitt lyst ute.

Klokka 9 hadde den ene mannen gitt seg, og de var 2.

Jeg var også ute på tur med Barney, men rakk å se at det fortsatt var 2 i feltet klokka 12💪
Da starta de på den 28. runden (tjueåtte🙄). Helt vilt.
Og hver runde er ca 7 km.
Regn ut sjøl👏💪 Bortimot 20 mil🙄

Hvor skal dette ende? Evighetsløp? De må holde ut til det bare er 1 igjen😅
For løpet heter jo «Ekeberg Backyard Ultra – Last One Standing».

Så får vi sjå da, om de driver på til kvelden igjen….

Så tok det endelig slutt.
Begge kom i mål før klokka 13, men bare 1 starta igjen klokka 13, og det var mannen.

Han måtte løpe 1 runde til alene for å bevise at han var en verdig vinner🤩

Gratulerer👏💪

PS.
Må vel innrømme at jeg sjøl er rimelig nerdete som gadd å følge med på dette sånn innimellom🫣 (og egentlig ganske ofte)

 

 

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg