Gass?….Elektrisk?

Ja, har fundert noen uker nå. La til og med ut dingsen til salgs på Finn.no. Vurderte å kjøpe noe annet…..

Ombestemte meg, i hvert fall midlertidig. Det gjelder den utendørs gassgrillen min. Når jeg tenker etter så har jeg hatt den en del år. Ikke brukt så mye som jeg opprinnelig tenkte. Men har nå fyrt opp noen ganger hvert år. Unntatt i fjor. Da fikk den hvile. Vet ikke om det egentlig er så bra, men slik vart det.
♦️
Jeg har kanskje litt for stor respekt for gass. Kan være grunnen. Har lært meg en vårprosedyre for grillen. Tør ikke å bruke den etter vinteren før jeg har tatt den sjekken. Tester slanger og andre deler for lekkasje. I år har jeg ikke gjort det ennå. Gruer meg litt. Redd for eksplosjon? Og stort sett lager jeg forresten kun mat til meg sjøl, så dumt å tenne opp den store gassgrillen for et par pølser eller en biff. Så da ender det opp med panna eller stekeovnen.


Så begynte jeg å tenke alternativer. Hva med en elektrisk grill i stedet? Det er da koselig å kunne grille om sommeren og være som andre?😉
Har full mulighet med den jeg har, men hvis jeg har for stor respekt for den gassgrillen og attpåtil er redd den, blir det ikke moro lenger.
♦️
Begynte å sjekke markedet for el-griller. Bare så smått på internett. Ikke kommet så langt at jeg har vært i butikk og kikka. Har liksom lagt det litt til side enn så lenge. Men nå kom tankene tilbake. Er faktisk litt usikker på hvilken type jeg egentlig skal kjøpe. Ser ut til å være et enormt utvalg i alle prisklasser. Må nok ta meg en tur i en butikk snart. Kanskje jeg blir litt klokere.
Hva slags grill har du? Har du noen tips, kanskje?

 

12 kommentarer
    1. Jeg bor alene, og det ble liksom for dumt å ha en grill for det lille jeg klarer å spise i ett måltid.

      Så jeg bruker den elektriske raclett-grillen min 😃. Tar den med ut om sommeren så jeg kan kose meg ute også når maten lages. Ellers i året er det trivelig å samles rundt den for en småspisende, langsom kveld. Søker du opp raclett, så ser du hvordan den tradisjonelt brukes. Lykke til med valg 😊.

    2. Jeg har ikke grill, og tror vel ikke at jeg kommer til å kjøpe en ettersom det blir bare mat til meg selv. Skulle jeg derimot gjøre det, hadde det blitt elektrisk. Jeg har panikk for alt som har med gass å gjøre, så det holder jeg meg langt unna. Ønsker deg en fortsatt fin midtiukendag, klem 🤗

    3. Vi har ikke grill hjemme hos oss, men på hytta har vi gass til oppvarming. Jeg har vært livredd for å røre den gassovnen, men når jeg først lærte meg hvordan jeg skulle gjøre det gikk det bra. Dobbeltsjekker alltid når jeg har skrudd den av om sikringen står på. Jeg har stor respekt for gass.

      Ønsker deg en superfin onsdags ettermiddag ❤😊

      Purr, purr og klem fra Toril og kattene

      1. Takk for hyggelig tilbakemelding. Ja, det er nok flere av oss som har respekt for gass. Men det har nok mye med at jeg ikke bruker det så ofte. Blir sikkert en vane det også. Hadde jo i sin tid gass både i campingvogn og hytte☺️

    4. Gassgrill vil jeg aldri ha, nei, ikke i mitt hus. Her det kulegrill ungene og jeg bruker. Blir det ny så blir det elektrisk.
      Gass og meg – redd.

    5. Høres ut som elektrisk passer bedre til deg. Vi har både elektrisk, kull, bålpanna og gass😀Liker å variere litt etter hva som skal lages, og til hvor mange.

    6. Jeg er også redd for gass etter å ha sett et hus som var gått i luften pga lekkasje i en vanlig hyttebeholder. Dette skjedde i Bærum på 60 tallet.Beholderen sto i kjeller i samme rom som en fryser.Da fryseren startet gikk huset i luften og ble flyttet mange meter .Tre mennesker omkom.Jeg har en Weber elektrisk som jeg er godt fornøyd med.

      1. Uff, det var en tragisk ulykke. Blir nok elektrisk her også nå, tenker meg. Dere gir meg alle så gode tilbakemeldinger på det, at legger nok ut Weber gassgrillen min til salgs igjen snart🙋🏼‍♀️

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg