Gaven 🎁


Gaven fra naboen og Barney og Buddha🤗

En av naboene flytter. Skrev tidligere om avskjedskaffen vi hadde med dem.
I dag dro de med flyttelasset☺️
Trist. Men sånn er det.

Det var ei plante som ikke fikk være med på flyttelasset.
Flyttekarene mente at den ikke ville tåle reisen.

Fint for meg, da. For jeg ble spurt av naboen om jeg ville overta den.
Sjøl om det snart ser ut som Plantasjen i stua mi, klarer jeg ikke å si nei til slikt.
Og jeg ble veldig glad. Selvvanningspotte på den også. Lettvint.
Så nå står den på stua mi, ved siden av den store Buddhaen min.
Og bloggstjerna Barney ville sjølsagt være med på bildene.

Ser nå at han kanskje burde ha barbert seg litt i ansiktet får fotoshooten😅🐩
Det får vi gjøre i morra. Han bryr seg uansett ingenting om hvordan han ser ut.

Hva slags plante er det?

Den heter Kroton, eller Codiaeum variegatum, fant jeg ut.
Finnes visstnok i utallige varianter med ulik form og farge.
Litt bekymringsfullt er det kanskje at den er litt giftig, som de fleste planter i vortemelkfamilien. Det er saften som kan virke irriterende på huden.

Men det bør gå bra. Hverken, jeg, Barney eller barnebarna som er på besøk spiser planter. Heldigvis. Men er uansett greit å vite litt om den.

 

 

 

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg