Gutten tar seg friheter?


Måtte bare ta bilder av ham.
Puddelen Barney vet å kose seg.
Denne gromgutten og krøllebøllen har full adgang til senga mi hele døgnet.
Jeg vet inderlig vel at mange hundeeiere ikke gir kjæledyret sitt sånne friheter, og tar gjerne i mot kritikken, men her er det altså slik.

Det skal sies at han er en type hund som ikke røyter.
Så det blir ikke hundehår i sengetøyet.
Men det kan fort bli litt bøss fra skogen, som kanskje har festa seg i pelsen på turene våre borti der.
Og tør ikke å tenke på eventuelle småkryp.
Tar sjansen på at det går bra med meg.
Dessuten ligger han aldri på lakenet.
Han ligger oppå dyna.

Men denne kvelden da disse bildene vart tatt, lå han med hodet på puta mi.
Han har tydeligvis lært av meg.

Det skal sies at han er veldig flink til å bevege seg vekk med en gang han skjønner at jeg er klar for å legge meg.
Da flytter han seg høflig slik at jeg får plass der han godt vet at jeg skal ligge.
Og sjøl kveiler han seg sammen på den andre delen av den 120 cm brede senga.
Er han ikke søt?

12 kommentarer

Siste innlegg