Han hadde så rett, den godeste……🤓


Fant igjen dette bildet av et sitat. Skrev et innlegg om det i 2018, men er absolutt verdt å bli dratt fram igjen. Den gang tok jeg bilde av en eller annens innlegg på Facebook. Beklageligvis husker jeg ikke hvem. Men det viser seg ved litt Googling at det ikke var denne personen som uttalte det opprinnelig.
Det er nemlig den greske filosofen Demokrit som sa dette.
Han levde fra ca 460 til 370 før vår tidsregning. Klok fyr. Han var en av antikkens mest betydningsfulle filosofer. Les gjerne om ham via linkene jeg har satt inn.
Wikipedia om Demokrit.
Jeg synes at det er et veldig bra utsagn. Og det er nok naturlig å tro at det er flere enn meg som mener det, i og med at det holder stand bortimot 2500 år etter at det vart uttalt første gang.
Jeg prøver å leve etter dette. En veldig bra, megetsigende og klok setning, vil jeg si. Fullstendig enig i utsagnet til godeste Demokrit. Hva mener du?

7 kommentarer

Siste innlegg