Hjelp, det spøker!

Jeg hadde bilde av huset, jeg! Vi går jo tur forbi der nesten hver dag, så slapp å stikke bortom og ta nytt bilde i dag. Dette er tatt i november i fjor.

Hvorfor skulle det nå være så viktig i det hele tatt å vise bilde av dette huset?

I lokalavisa i dag var det en reportasje om husene på Domkirkeodden. Ikke så veldig spesielt, kanskje? Men, det viser seg at museumshusene framstår som bebodde fortsatt, etter ca 100 år. Det gjelder spesielt ett hus, og det er det jeg har tatt bilde av her.

Og det er litt mer spennende, eller rettere sagt skremmende.

Heretter skal jeg ikke kikke for nøye inn gjennom vinduene når jeg passerer. Og særlig ikke i skumringstimen når vi vandrer forbi.

Men “de” holder seg visstnok innendørs.

Museet hadde besøk av et filmteam fra Paranormal24 som stilte opp med diverse måleinstrumenter og kameraer. I tillegg var altså journalisten fra Hamar Arbeiderblad med. Hun angret nesten i ettertid, for opplevelser fikk de så det holdt midt på lyse dagen!

Det var ball som trillet av seg selv ned trappa, gyngehest som startet å gynge av seg selv, en sølvring som trillet bortover gulvet helt uten menneskelig hjelp og en barnesko som plutselig havnet oppå et bord.

Jeg har heldigvis aldri opplevd sånt, men jeg betviler ikke andres opplevelser av dette.

Jeg må innrømme at jeg studerte bildet mitt nøye før jeg la det ut her, for jeg har nemlig hørt om andre som har tatt bilde av “sånne” hus, og at de i ettertid har sett ansikter/skygger i et vindu…..uhu og hjelpe meg…..!

Barney og jeg kommer til å fortsette med turene våre bortover der, men skal holde oss langt unna husveggen og ikke plage de som måtte bo der 😉

 

10 kommentarer
    1. Hei.
      Jeg var med fra museet i går, den historien med ballen var ikke her, men i Skøyenbygningen. Alle hendelsene i Stor-Deglumbygningen som du har bilde av her, skjedde oppe på loftet der det ikke er noen vinduer.
      Kos deg med videre turer og fotografering!
      Vennlig hilsen Linda.

      1. Takk for fin og opplysende kommentar 🙂 Og veldig artig at du responderte på mitt innlegg! Veldig fin artikkel i HA. Håper mange vil besøke Friluftsmuseet på Domkirkeodden framover også! Veldig fint nedpå der 🙂

    2. Jeg tror ikke så mye på sånt jeg heller. Tror ofte det er naturlige årsaker til at ting skjer. Selv om de ikke er helt åpenbare i utgangspunktet. 🙂

    3. Jeg tviler ikke på at det er energier i huset der, og i andre gamle hus. Til og med i nye hus. Alt etter hva som har vært der før. Om man handler antikviteter for eksempel, eller second hand ting og tang, kan man også få med seg tidligere eier hjem. Jeg har opplevd det. Et møbel soml jeg pusset opp og endret på. Det likte ikke tidligere eier som jeg arvet møbelet etter 😉 Jeg endte med å kvitte meg med møbelet. Etter det ble det ro i huset i akkurat det området, som var soverommet vårt, hvor møbelet var plassert.
      Jeg liker så godt sånne gamle hus. Når jeg er på sånne steder, så liker jeg å gå rundt og forestille meg hvordan livet har vært der en gang i tiden. Og så tenker jeg også hvem som kanskje fortsatt bor der 🙂 Ja, er vel bittelitt interessert i sånne ting da, hihi 😉

      1. Tusen takk for kjempekoselig og informativ kommentar 🙂 Veldig fint å høre din historie. Jeg har aldri opplevd disse energiene, men det er veldig interessant, og jeg tror på det!

    4. Jeg syns også det er litt spennende og skremmende med sånne ting. Er litt usikker på hva jeg skal tro på å ikke. Men jeg har opplevd å høre fortrinn i trappa i et gammelt hus jeg bodde i tidligere. Og jeg har skrevet et innlegg om lyder og løping jeg hørte to netter etter hverandre for ei stund siden i huset jeg bor i nå… og forresten var det noen som la hånda på ryggen min også en gang. Snudde meg for å se om det var samboeren som hadde lagt seg. Men nei! Det var ingen der.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg