Hjemmelaga utfordring

Eller rettere sagt «Utfordring…..hjemmelaga». Hm….det sa du, Margrethe. Du ga meg en utfordring for helga. Ikke mye hjemmelaga her i huset tenkte jeg med en gang. Men det er da vel jammenmeg ett og annet rundt omkring inni leiligheta her likevel.
Driver ikke så mye med håndarbeid, men likevel har det blitt noen produkter  opp gjennom. Kanskje rote fram noe av det?
Sjøllaga strikke- og hekleplagg for eksempel.
Må da kunne finne noe før fristen går ut. Skal jo presentere før helga er over, da, sier Utifriluft-Margrethe.
♦️
Bruk fantasien  din nå, kjerring, sier jeg til meg sjøl her jeg sitter.
Maten min er også som regel hjemmelaga, og kakene. Mye av det har jeg skrevet om her på bloggen før, så kanskje finne noe som ennå ikke har blitt presentert?
Det hjemmelaga som jeg er mest stolt over er kanskje det store sengeteppet som jeg hekla vinteren og våren 1973. Den tida bodde min forlovede og jeg i en liten leilighet i Bygdøy Allé, som vi leide. Jeg var ferdig med studiene, mens han hadde siste innspurt med forberedelser til avslutningseksamener i sitt studium. Så kveldene ble ofte brukt til lesing, for hans del.
♦️
Kunne jeg også for så vidt ha gjort, men akkurat ferdig med egne studier, var det greit å slippe lesing ei stund. Så tok heklenåla fatt i stedet. Måtte gi ham ro til å lese. Da vart det slik. Og etter hvert produserte jeg haugevis med hvite lapper som til slutt vart montert sammen til et dobbelt sengeteppe.
Jeg oppbevarer det i dag i et skap, men tar det fram av og til, særlig når jeg får gjester. Rer opp senga hver dag, men pynter med sengeteppe av og til.
Så da har du også historien bak dette hjemmelaga bidraget mitt som du ser på bildene.
Hjemmelaget utfordring fra Utifriluft

Den runde utfordringen

4 kommentarer
    1. Veldig flott det sengeteppet. Har noe lignende, men kjøpte den for noen hundre lapper, var ei som ville kaste den og det synes jeg var for galt. I 1973 heklet jeg ikke i det hele tatt. Lærte meg det i 76. Nå går det i en løper med Hardanger hekling. Kryssa staver. Koselig å ha håndarbeid å sysle med.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg