Hold den varm, sto det….

Jeg må innrømme at jeg lot meg lokke av både reklame og tilbud. Det var ved årsskiftet.

Jeg mente å ha lest at batteriet på mobiltelefonen kanskje påvirkes av kulda. Batteriet tåler det nok, men jeg må lade oftere. Kan hende at selve batteriet får kortere levetid også. Det vet jeg ikke. Og det varierer sikkert fra merke til merke. Dette vet kanskje du?

I reklamen for mobilselskapet var altså et av rådene dette med kulde. Telefonen burde plasseres trygt i en innerlomme som er isolert mot kulda, sto det.

Omtrent samtidig, nærmere bestemt i desember, dukket det opp et nytt produkt på apoteket. Mange julegaver ankommer apoteket da. Det var en termopose til mobil. Apotek er ikke lenger som det en gang var 😉 Denne posen fanget min oppmerksomhet. Den fantes også i oransje, en av mine yndlingsfarger. Jeg så på den, kjente på den og studerte prisen…… Kr.199,90…. eller rettere sagt 200 hele kroner.

Nei. Det får være. Litt dyrt. Og har jeg egentlig bruk for den? Julegave? Nei. Kan ikke kjøpe en så sær gave til noen. Det tør jeg ikke. Så ble det med tanken….inntil begynnelsen av januar.

Da var den oransje posen på salg! Og prisen var halvert. Da benyttet jeg anledningen til å sikre meg den ene oransje dunposen som var igjen. Så nå ligger den nå her pent i plastposen sin og venter på å bli brukt. Ny og fin ligger den der. Norskprodusert, god kvalitet og inneholder god og varm dun. En drøm å ha på seg for en iPhone.

Men har telefonen fått prøve posen? Nei. Men det kommer sikkert en dag som jeg gidder å ta den fram, håper jeg. Men nå går det mot vår……..Kanskje neste vinter?

 

 

 

 

 

8 kommentarer
    1. Ja, I-phone-telefonen reagerer med å få flatt batteri når det er kaldt ja. Skal ikke så mye til før man må skru av mobiltelefonen når man går ute.

      Så smart med slik for å holde den varm. Du må si fra hvordan du synes den virker.

      Ønsker deg en kjempefin tirsdag <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

    2. Sy selv, kanskje?
      Har ikke hatt problemer med mobilen ute noensinne, men så har jeg faktisk innerlomme på vinterjakka, dermed varmer jeg opp “dyret”.

    3. Jeg fikk av søsteren min til jul 🙂 Brukte den noen ganger på det kaldeste, men ikke så ofte. Litt morsomt da, sovepose til mobilen liksom 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg