Hva er dette?😳


For det første vil jeg vise den fine bjørka som plutselig sto fram med løvprakt den første dagen i mai. Like vakkert hvert år, inntil jeg tar den som en selvfølge utover sommeren. Bør ikke det, for er et like stort under hver gang.
I forgrunnen er det noe som er litt rarere.
Dette er i utkanten av en såkalt naturskog. Høres kanskje rart ut, for all skog er natur. Men i denne skogen drives ikke hogst. Hvis så gjøres, er det på grunn av at trærne er døde. Og det blir gjort.
♦️
Trærne fjernes ikke, men blir liggende rundt omkring i skogen. Skal være slik. Visstnok bra for biller, larver og andre småkryp, og dermed så klart supert for fugler og andre dyr som lever av disse.

Da blir det liv i skogen. Kan bli litt vanskelig å komme fram noen ganger, men mennesker og dyr lager nye stier.
Så har det seg slik at noen trær blir hogget slik som dette på bildet. Det står igjen en høy stubbe. Fint for nevnte småkryp å bo under barken på slike.
♦️
Akkurat denne stubben er litt spesiell. Her må det ha vært en skapning på to ben utstyrt med et eller annet redskap som brenner figurer i tre. For det er laget et svidd mønster rundt hele stubben.
Jeg må gå opp dit igjen og ta et nytt bilde, som viser stubben fra andre sida også, når jeg nå først bestemte meg for å lage et blogginnlegg om den.
——————-
Så på kveldsturen med Barney i går tok jeg et nytt bilde.
Så her er bildet tatt fra en annen kant👇👇👇

Hva er egentlig dette?
Sikkert noen av dere som leser her nå som vet hva det er og hva det betyr….
Skriv gjerne i kommentarfeltet……

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg