Hva er en tragedie?

Alt er relativt, vil jeg si. I går kveld satte jeg meg til rette i sofaen for å se på hockeykamp. Hvis du ikke er interessert i hockey, kan jeg fort informere om at det var en av finalekampene mellom Storhamar og Frisk Asker i Askerhallen.

Som regel er det greit å holde med ett av lagene for at det skal bli spennende. Av naturlige årsaker er jeg Storhamarfan. Bor der, da ma…….

Dette var en avgjørende kamp, hvis Asker vant. Hvis Storhamar hadde vunnet, ville det blitt en kamp til….i CC Amfi på Hamar.

Det var ulidelig spennende. Barney lå uanfektet ved min side.

Så gikk det som verst tenkelig for de gule og blå. De tapte. Men da ble Frisk Asker desto gladere. Gratulerer til dem! Vil da ikke være en dårlig taper.

Føltes som en tragedie et lite øyeblikk. Og for de stakkars gutta som slukøret måtte ta bussen nordover, tok det nok lengre tid å komme ut av tragedie-bobla, kan jeg tenke…..

Men……så er det dette med at alt er relativt. Samtidig som kampen pågikk, tikket det inn meldinger på telefonen min om en annen tragedie. Katedralen Notre Dame i Paris sto i full fyr!

Tragisk at en sånn kulturskatt går opp i røyk. Nå rakk jeg dessverre ikke å komme dit før dette skjedde, så må nøye meg med å se bilder av herligheten heretter også.

Det gikk ikke med liv i noen av disse to “tragediene”, så det skal vi i hvert fall være glad for. Det kunne ha vært verre…….
Og det skjer daglig langt verre ting……….

Men begge hendelsene kunne vi godt ha vært foruten……Selv om det sikkert er delte meninger om den første “tragedien”  😉

 

6 kommentarer
    1. Er det nå jeg skal si at jeg bor i Asker og dermed naturlig nok holder med vinner-laget..? 😉 Utrolig spennende kamp. Og fryktelig det som samtidig skjedde i Paris. 🙁

    2. Jeg har ingen sportstragedier på tapetet jeg. Sikkert fordi jeg ikke er så interessert i sånt, men jeg kjenner følelsen likevel når noe ikke går som man ønsker i spill og lek 🙂
      Notre Dame derimot, hvor skatter ble ødelagt og det må en formue til for å restaurere, ja det er en tragedie som går mer inn på meg. Jeg har heldigvis vært der flere ganger. Og da jeg giftet meg, var takkekortbildet av de lykkelig nygifte med Notre Dame som bakgrunn. Så derfor ble denne brannen veldig personlig for meg.
      Jeg er jo forlengst skilt igjen da. En tragedie det også. Men vi er heldigvis gode venner i dag 🙂
      Ha en herlig dag ♥

    3. Det som er tragedie for en person, er ikke nødvendigvis tragedie for en annen. Notre Dame har jeg vært i. Jeg synes brannen er trist, men tragedie? Nei, ingen liv gikk tapt. Håper Nidarosdomen passes godt på. Der har jeg ikke vært.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg