Hva med Donald, datter og barnebarn?


Er så glad for at jeg tok vare på disse Donaldbladene i sin tid. Tenkte vel at jeg kunne selge dem etter hvert. Hadde og har jo loppisgenet😅
Så de har ligget i en kasse i kjellerboden. Men de har også vært med på i hvert fall 3 flyttelass. De er altså bereiste, sjøl om det bare dreier seg om Hamar og Oslo.
♦️
Eksemplarene på bildet er kun en del av beholdningen. Tok dem ut av kassa og fram i lyset av en spesiell grunn.  Barnebarn kan kanskje ha glede og nytte av dem? Han eldste leser jo bøker også, men greit med variasjon. Og mora hans, min datter, hadde stor glede av disse bladene. Og jeg abonnerte faktisk på Donald helt til hun var cirka 18 år, mener jeg å huske. Etter hennes sterke ønske. Men hun var og er også veldig glad i å lese bøker.
♦️
Så da la jeg fram ideen for dattera, og hun syntes det var lurt. At de overtok bladene altså. Veldig viktig at barna både leser sjøl og blir lest for. Det er vår mening. Og det har blitt gjort….og blir gjort. Kan ellers fort bli alt for mye skjermtid. Både TV og iPad.
♦️
Men som sagt er det mange flere Donaldblader i kassa i kjelleren. Og de skal også opp etter hvert. Men greit å porsjonere ut. Og jeg skal også ha noen liggende i stua mi. Da kan vi se på dem sammen når de kommer på besøk🤗
Jeg har forresten også tatt vare på mange barnebøker fra tida da sønn og datter var små. De står i bokhylla mi og blir ofte åpnet når barnebarna er på besøk.

6 kommentarer
    1. Leser ikke Donald lenger nå, men det er LITT av en verden å dykke inn i 🙂 Og som voksen så er det moro å tenke over “forholdene” i Andeby. At f eks vel INGEN har far-sønn/mor-datter- forhold i byen. At alle er onkel og nevøer/ tante og nieser. At Guffen er en gås, mens vel resten av fuglegjengen er ender… At alle som sitter i viktige yrker i Andeby er hunder (tror jeg ) 😀 Mye moro 🙂

    2. Jeg har også masse Donald og barnebøker her hjemme. Dette blir aldri kastet eller gitt bort. For meg er dette skatter.
      Kos dere med bladene og bøkene og nyt! Masse gode historier vet du…

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg