Hva skjer her?🙄

Rigging til musikkfestival Tons of Rock Ekebergsletta
Barney og jeg pÄ vandring igjen i nÊromrÄdet. I gÄr kom vi over dette oppÄ Ekebergsletta. Ett av mange installasjoner innafor et inngjerda omrÄde, hvor vi vanligvis ellers kan gÄ fritt.

Men nĂ„ altsĂ„ skjer det noe der snart. Jeg vet faktisk hva det er, for vi har fĂ„tt nabovarsel for lenge sida. Ser ut som et sirkustelt, men er ikke det. Hvis du har kikka pĂ„ bildene under her fĂžr du leser dette😉, skjĂžnner du kanskje at det skal foregĂ„ en konsertfestival. NĂŠrmere bestemt Tons of Rock. Har du hĂžrt om det? Det er visstnok Norges stĂžrste musikkfestival. I fjor var det 80.000 besĂžkende der. Jeg skal ikke betale for Ă„ gĂ„ inn der, og kan ikke tenke meg at Barney har spesiell interesse av det heller.
♊
Mye av musikken er helt sikkert bra, men satser pÄ at jeg hÞrer en god del av det pÄ terrassen min. Gjorde det i fjor, sjÞl om det er flere hundre meter dit. De kjÞrer fullt trÞkk pÄ anlegget, disse folka, vettu. Det er en hardrockfestival. I billedmontasjen under her har jeg satt inn logoen til festivalen ogsÄ.
♊
Den starter opp onsdag 21.juni og det varer til og med den 24. Da blir det musikk fra morra til kveld. For fĂžr konsertene starter pĂ„ flere scener, er det lydprĂžver. Litt kult ogsĂ„. I fjor gikk Barney og jeg skogsturene vĂ„re oppi her til heavymetal–musikkđŸ€˜ Vanligvis er det bare fuglesang Ă„ hĂžre. Men helt greit med variasjon, sĂ„ lenge vi vet hvor lenge det varer, bĂ„de daglig og antall dager. Det er faktisk verre med ukontrollerte fester til langt pĂ„ natt av privatpersoner, samt russen i russetida. PĂ„ denne festivalen vet vi at musikken stopper klokka 23:00. Og da tĂ„ler vi litt mer. Forutsigbarhet er aldri dumt.
♊
Men for et styr i forkant og etterkant av festivalen. Rigging har foregÄtt i et par uker allerede, og bilveien gjennom Ekebergsletta ble stengt for biler fra i dag, sÄ hvis vi har tenkt oss bortover der, mÄ vi kjÞre en skikkelig omvei. Alternativet er Ä gÄ eller sykle. Det er heldigvis lov.
SĂ„ gjenstĂ„r det Ă„ sjÄ .og hĂžre
.hvor hĂžyt lydnivĂ„et blir i Ă„r. I fjor klirra det i vindusrutene pĂ„ det versteâ˜șïžđŸ€˜Men jeg kommer nok til Ă„ fĂžlge med pĂ„ nĂ„r de forskjellige banda spiller, sĂ„ jeg vet hvem jeg lytter til
.hvis vindretningen er riktig😅

Billedmontasje rigging av Tons of Rock med mellompuddel Barney

2 kommentarer
    1. Veldig enig med deg 🙂 Det er jo Piknik i Parken- festivalen rett borti hĂžgget her nĂ„.. Ikke problem for meg pĂ„ kveld og natt. Men de som har fest i bakgĂ„rden her, sĂ„nn PLUTSELIG, og setter seg og PRATER rett under det Ă„pne vinduet vĂ„rt…Se DET er mer irriterende 😛

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg