Hvilken skal jeg velge?

Benker til besvær?

Nei, egentlig ikke. De står nå bare der og gjør lite ut av seg. Men nå kan de plutselig få skinne på bloggen min av den enkle grunn at Frodith har gitt meg en utfordring. Jeg skulle ta meg ut i høsten og finne en benk som jeg kunne ta bilde av, vise her på bloggen, samt skrive litt om den.
Ville nå gjerne være med på dette. Plutselig så jeg benker «over alt» der jeg vandret på lufteturen med Barney. Og fint var DET. Men hvilken benk skulle jeg velge?
Frodith hadde ikke satt noen begrensning på antall benker, så da kjører jeg på med opptil flere.
Her er den første. Den er plassert på et rart sted i krattet, men har nok en gang i tida vært mindre malplassert. Barney har som vanlig lurt seg med på bildet.


Og så en annen benk i samme område på Ekeberg. Står nå der fortsatt, men det er nok bare så vidt. Mosegrodd og gammel og kanskje til og med antikk. Vi tok ikke sjansen på å prøve den hverken Barney eller jeg.
♦️
Så var det den tredje benken. Atskillig nyere enn de to andre. Vi følte ikke for å slå oss ned der i dag, men den har jeg faktisk sittet på en gang. Barney studerer det gule høstbladet på benken, før vi haster hjem for litt mat.

12 kommentarer

Siste innlegg