Hvor har a mor dratt meg med nå?

Barney på ville veier på bursdagen?

Jeg tror at Barney liker å snuse på nye lyktestolper, søplekasser og hushjørner.
Spennende å oppleve nye lukter. Ikke bare traske rundt i skogen oppe ved oss.

8-årsdagen hans i går hadde det seg slik at vi skulle skysse noen et sted med bil, vente til ærendet var over, og kjøre hjem.

Barney vart med på turen. Han ligger godt i buret sitt i bilen min.
Må da være spennende for ham også å komme til nye steder?
Jeg synes det. Sjøl om dette ikke var det mest fascinerende jeg har opplevd.

Beklager til de som bor der. Men tror faktisk ingen bor akkurat der vi var. Kanskje heller litt lenger borti der.

Vi benytta ventetida til luftetur.
Har liksom det i blodet når en har bikkje. Lufte her og der og titt og ofte.

Hvor var vi egentlig?

Kjørte bare etter instruks fra passasjeren jeg, så visste egentlig ikke hvor vi havna.
Men da vi hadde parkert og passasjeren var i gang med ærendet sitt, orienterte jeg meg litt. Og Barney og jeg tok bena fatt en halvtimes tid.

Trodde først vi var på Skøyen, men Hoff var visst mer spesifikt.

Eller som Wikipedia sier:
«Hoff er et strøk i bydel Ullern vest i Oslo. Strøket ligger mellom Skøyen, Montebello og Smestad»

Observerte trikkeskinner. Og trikkene kom. Fikk plassert stedet geografisk oppi hodet mitt da jeg så at det var 13-trikken som gikk forbi.
Det er jo trikken «min»!

Hvis jeg en eller annen gang har et ærend på Hoff og ikke skal innom å hente noen et annet sted først, kan jeg altså ta trikken. Supert.

En annen ting jeg kom på i den forbindelse, var at Barney og jeg kanskje kan ta en trikketur for moro skyld til endestasjonen Bekkestua uti Bærum en vakker dag. Eller kanskje gå av på en annen stasjon.
Gå lufteturen vår og ta trikken hjem igjen. Lurt prosjekt🤗

For vi liker å utforske nye steder begge to.
Og jeg har mye uoppdaga i Oslo og omegn i og med at jeg er forholdsvis nyinnflytta.

 

 

 

 

6 kommentarer

Siste innlegg