Hvor impulsiv er jeg egentlig?

Jeg fikk lyst på ordet IMPULSIV akkurat nå.
Kunne ha vært blant Frodiths januarutfordringsord, men er ikke det. Likevel all ære til Frodith for hennes kreativitet og valg av ord gjennom hele måneden. Vi er ennå ikke ferdig med januar, men tror at jeg skal klare å fullføre alle oppdragene jeg har fått av henne. Flotte ord har det vært. Inspirert av henne kom jeg altså på at ordet IMPULSIV kunne jeg bruke i et eget innlegg, uten å blande inn andre bloggere. Men måtte nevne Frodith, da.
♦️
Hvorfor akkurat IMPULSIV? Snakket om det i dag med Datter. Om det å være impulsiv, tørre å gjøre ting på sparket og hva vi går glipp av hvis vi ikke tar utfordringen. Jeg har blitt mer impulsiv med årene, liker jeg å tenke. Tror det er sant. Har et ganske nytt eksempel, men i det tilfellet var jeg vel kanskje ikke impulsiv nok. Men så har det noe med å legge ting til rette, ikke ødelegge for andre også videre. Litt tankeprosess og handlinger må til for å være impulsiv på en forsvarlig måte noen ganger.
♦️
En nabo ville ha meg med på ei ukes tur til varmere strøk om ikke alt for lenge. Genialt forslag. Et sted jeg lenge har hatt lyst til å besøke. Vart dessverre litt kort frist, for jeg hadde allerede inngått 2 avtaler den perioden det gjaldt. Hvis jeg hadde vært SUPERIMPULSIV kunne jeg ha kansellert begge avtalene og satt de to andre i stikken. Eller det kunne kanskje ha vært forståelse for endringer hvis jeg hadde prøvd? Det tredje var at Barney måtte ha noen til å passe seg. Så det vart egentlig tre hindringer for denne impulsive handlingen. Jeg takket derfor nei, med tungt hjerte.
♦️
Det kan sies at dette tilfellet havna i båsen «jeg er impulsiv bare jeg får tenkt meg om». Så dette var ikke det beste eksempelet på det å være impulsiv. Men hadde det ikke vært for de to andre avtalene, hadde jeg lett blitt med, sjøl om det bare var 10 dagers varsel.Og jeg hadde svingt meg fort rundt for å få barnepike til Barney-gutten.
«Do it now»- prinsippet mitt (altså før det er for sent) holdt ikke. Håper bare at jeg ved en senere anledning kommer meg til Madeira.
Av naturlige årsaker må jeg låne et bilde fra den vakre øya. Det er fra hjemmesiden til Singelreiser-Carpe Diem. Vakkert bilde. Det skal sies at det faktisk blir singelreise for naboen min denne gangen, på grunn av at «dumme» meg ikke kan bli med☺️ Men hun er tøff nok til å dra alene…..

I og med at jeg nevnte Frodith. Hr er link til hennes JANUARUTFORDRING
En annen tur med nabo A til Gotland.

6 kommentarer
    1. HØrtes kjempekos ut å dra på tur da, men skjønner jo at du ikke kan være SÅ impulsiv. Og det er jo noe med de andre avtalene du har laget også, de er jo der 🙂 Og du kan dra på tur med LITT mer planlegging. Jeg er LITT impulsiv, hvis det er småting 😀 Sånn på feriefronten kan jeg være det. Ikke SÅ impulsiv med jobbgreier…

    2. Jeg har blitt mye mer impulsiv enn før – iallfall når jeg har fri fra jobb! Ukedager – både hjemme og på jobb – er veldig innruta, og dermed er det kos å kunne være impulsiv. Vanskelig å dra avsted på så kort varsel som 10 dager, men klart det hadde vært godt å bare kunne reise…….. 🙂

    3. Jeg hadde klart dette, hvis jeg hadde fri fra jobben.
      ..
      Jeg trenger ikke 10 dager, jeg bare kan bestemme meg. Men for meg er jobb en hindring. Når jeg er i jobb som nå må ting planlegges med sjefen og vikar og ferieloven og alt det der. Blir komplisert.
      ..
      Men hadde jeg hatt dyr, så er det også utrolig vanskelig. Så svaret er nei – jeg kan ikke få det til..Det andre svaret hadde vært..Jeg har blitt pensjonist – ja det går helt fint.

      1. Mye lettere når man er pensjonist å foreta impulsive sprell. Helt enig. Og så klart at et husdyr blir en hindring, sjøl om det også er koselig. Hadde nok reist mer hvis jeg ikke hadde hatt hund☺️

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg