Hvor på skalaen er jeg?

Er det sånn jeg vil ha det?
Det er sommer og god badetemperatur igjen.

Nå skal sies at begrepet god badetemperatur er relativt.
Noen bader hele året. De bader mellom isflak.

Hvor er jeg på skalaen, og hvorfor?

Det gjør ikke jeg. Bader mellom isflak, altså. Det får være måte på. En mellomting hadde vært greit.
På en skala fra 1 til 10 er vel jeg godt under midten når det gjelder bade-iver.

Hvorfor havner jeg nederst på skalaen?
Kan være mange årsaker til det.
Det er ikke det at jeg er redd vann.
Jeg kan lett svømme på dypt vann. Det skremmer meg ikke at det er langt ned til bunnen.

Det jeg ikke liker er å havne ukontrollert under vann. Jeg liker altså ikke å stå på vannski og diverse andre aktiviteter hvor jeg plutselig kan havne på trynet i vannet, og dermed nettopp få hodet under vann!

Hvis jeg kan bestemme det selv, er det greit. Stupe for eksempel.
Må ha kontroll 😉
Men lenge siden jeg har stupt nå. Kommer ikke til å gjøre det igjen heller, tror jeg….

Jeg bor rett ved landets største innsjø. Masse bademuligheter. Enda kan jeg prestere å ikke bade i løpet av en sommer.
Bikkja bader. Jeg bør ha som mål i år å bade på stranda nedafor her før det blir kaldt i vannet igjen.

Litt rar er jeg vel. Som du sikkert har skjønt, kan jeg å svømme. Så det er ikke det….

Filosoferer litt rundt dette nå. Det kan være at jeg ikke vil iføre meg badedrakt. Da er jeg i hvert fall rar. Jeg ser ikke så veldig mye verre ut enn mange andre. Og dessuten skal vi IKKE fokusere på sommerkroppen.

Gjør jeg det allikevel? Det er for dumt ! Må skjerpe meg!
I år skal jeg bade og svømme.

Jeg må bare nevne Birgit Skarstein. Hun satte sommerkroppen og kroppspress i fokus. Klikk HER for å lese artikkelen som sto i Dagbladet om saken hun tok opp.

Jeg var på stranda en dag i sommer!

Jeg bada litt 😉 Vasset opp til knærne.
Deilig vann.
Unnskyldningen da var at jeg passet på veslejenta som lekte i vann-kanten.

Det var greit nok for meg. Hadde ikke behov for å svømme da heller.

Jeg iførte meg et florlett, grønt, flagrende stykke tøy. En slags strandkjole. Deilig plagg.

Koste oss i sola med medbragt mat og drikke, og de rare tærne mine fikk lufta seg.

Er det ikke godt å sole seg da?

Jeg kom på en annen grunn til at jeg ikke oppsøker strender i tide og utide.
Huden min tåler ikke så mye sol, og jeg liker ikke at det er for varmt. Skikkelig negativ nå, eller?
Neida.

Jeg er opprinnelig rødhåret med fregner og lys hud, og den type mennesker tåler ikke mye sol. Vi må i hvert fall være enda flinkere til å smøre oss med solkrem enn “andre folk”.

Derfor er det ideelle for meg at det er så varmt at jeg kan sitte i skyggen uten å fryse, men ikke så varmt at jeg plages. Så sitter jeg der og ser på solskinnet, føler varmen og koser meg med en god bok. Sommer!

Er du glad i soling og bading?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6 kommentarer
    1. Jeg er ikke så glad iå sole meg Blir bare rød.
      Jeg hadde ikke badet i annet enn basseng på mange år da jeg badet i et stille skogstjern i fjor sommer. Jeg er for stor, for gammel, for lite grasiøs… mange unnskyldninger. .
      Men det badet i fjor var så utrolig godt. Det ene badet ble til flere… I år har jeg ikke badet ennå…. Men det skal jeg, snart…

    2. Var det før, ikke så mye lenger nå. Skyr soling jeg egentlig, sett hudkreft på nært hold. Men deilig med rusling rundt i vanlig temperatur 🙂

    3. Det er helt topp å sole seg – og IKKE bade 🙂 Jeg bader ikke mye………. jeg kan bade en fin dag i april liksom og ikke bade noe mere………… jeg er ikke glad i å bade og klarer meg også godt uten duppe under hele kroppen i sydlige strøk…… jeg vet ikke…….. er ikke så glad i å bade men når jeg har kommet meg ut i så er det jo greit 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg