Hvordan kunne det bli blåmandag på en torsdag?

Det går kanskje an? Blåmandag på en torsdag….. Blåtorsdag blir det vel heller. Nytt begrep. 

Ikke negativ i det hele tatt…..

Barney på rare veier….

Har ikke lov til det.
Alt kunne vært så mye verre.
Nå kommer alle de positive frasene fram fra glemselen oppi hue et sted….

Jeg kjører på med skriving for å bedre humøret.
Det pleier å hjelpe.

Nevnte så vidt det i et innlegg i går.

Og hva betyr egentlig blåmandag?

Etter å lest den opprinnelige betydningen av ordet, skjønner jeg at vi i dag har en annen vinkling på forklaringen av ordet.

Hvorfor føles det så “blått” i dag?

  • Ennå ingen forklaring fra veterinærmyndighetene angående den fæle hundesykdommen.
    Barney og jeg går fortsatt rare turer på steder vi TROR , eller rettere sagt JEG tror, at mange andre hunder ikke har gått.
    Han vil gjerne gå der andre har vært 😉
    På bildet ser du en sånn rar rute.
    Vanligvis går vi på andre sida av veien, på gang-og sykkelstien.
    Nå gikk vi på den grønne grasstripa på denne sida. Der går nok ingen andre.
  • Himmelen er blå i dag! Det er nå bare fantastisk!
    Nydelig høstvær her i dag. Varmt er det også.
    Noe blått som er bra.
  • Og i går så jeg på God Morgen Norge at BLÅ er verdens mest populære farge.
    Nemlig!
  • Det verste “blå” i dag er ettervirkningen av 2 heftige budrunder de siste dagene.
    Trodde ikke at jeg skulle reagere sånn.
    Men ble litt daff i dag.
    Lufta gikk ut av ballongen.
    Nå skjønner jeg hva som menes med det…..

Og ellers?

Helt greit.
Det er så utrolig mye å være takknemlig for.
Det er så mye at jeg ikke nevner noe av det her. Ingenting nevnt, ingenting glemt…..

Og bare å få være sånn kort innpå her med å skrive av meg tanker, hjelper utrolig.
Det var jo derfor jeg startet å blogge også.

Jeg har alltid hatt nytte av å skrive ned orda når de hoper seg opp inni hue 😉
Hvis jeg ikke har noen i nærheten jeg kan øse det over…..

Så da ble det deg, da……. denne gangen….du som leser innlegget mitt 😉

Ha en fin dag!
Det skal jeg også ha resten av dagen…..

 

 

 

 

 

 

6 kommentarer
    1. Håper det ble en god dag 🙂 Jeg er litt BLUE om dagen jeg også. Eller jeg sover ikke…og det gjør meg MØKK-sliten.. Sover bare til klokka 3-4 hver natt, og så slutt. Blir litt “skjør” både i kropp og hode av sånt 😀 Håper du får en leilighet du har lyst på snart <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg