På det sjette smalt det ikke……og jeg er sta nok…..

En, to, tre, på det fjerde skal det skje, på det femte smeller det, og på det sjette gjelder det…..

Litt oppdatering…..

Avslappende med turer langs Mjøsa….

På det sjette gjelder det? Nei, ikke i det hele tatt. Bare nære på. Nå kan jeg konstatere at denne regla ikke gjaldt i dette tilfellet. I mitt tilfelle. Boligjakten.

Det er fælt å si det, men jeg har vært i den sjuende budrunden også nå.

Er det noe galt med meg, med kravene mine, eller kanskje rett og slett med pengepungen?… 😉

Kan vel kanskje være en blanding av alt dette og litt til.

Noen ganger har det med flaks å gjøre også. Det kommer an på hvem som er i markedet samtidig som meg. Som er interessert i akkurat DEN leiligheta.

En ting skal være sikkert. Nå må jeg være litt overtroisk og tro på at det som skjer, det skjer, og at det skjer når det skal skje…. Skjønn det den som vil 😉

Skal ikke bruke barneregler mer. Sånn som: “på det fjerde skal det skje” også videre.

Skal ikke jinxe med å kunngjøre alt for mye på forhånd.

Må bare ta visninger og budrunder i det stille. Ikke falle for fristelsen til å kunngjøre alt på bloggen 😉

Litt vanskelig blir nok det, for har det med å få skikkelig skrivekløe når det skjer spennende eller triste ting i livet mitt 😉

Den sjuende

Beroligende bilde i en oppjaget boligjakt……

Den sjuende, ja. Det skjedde nemlig i dag. Grunnen til at du ikke har fått vite noe om det?

Det var en leilighet som lå ute til en litt stiv pris i slutten av august. Ingen bud  kom inn. Ikke fra meg heller. Jeg holdt på med en annen leilighet da, som var mer interessant.

Så “mistet” jeg den ønskede i går. Det skrev jeg om HER.

Så tenkte jeg at jeg kunne prøve meg med et skambud på den sjuende. Greit det når ingen andre er på banen.

Måtte gå litt opp underveis, men fortsatt 250.000 under takst. SÅ ringte megler en person som var LITT interessert fra før og klarte å overtale ham til å bli med. Og det ble han!

Dessverre. Han sitter på en dyr enebolig i Oslo, og stiller selvsagt MYE sterkere enn meg…..
Og jeg gidder ikke å gi alt for mye for en leilighet som helst bør oppgraderes et hakk eller to…..

Så tapte jeg igjen, da……..

Men jeg gir meg ikke så lett.

Fy søren hvor sta jeg kan være!

Bare å fortsette, og nå skal jeg holde kjeft til det hele er i havn, om det så skal ta år og dag…….

Får se da om jeg klarer det. Både å holde kjeft på bloggen og skaffe en leilighet der inne….

Den som følger med vil se…og lese….

Vil helst ikke ha lykkeønskninger en gang nå 😉
Begynner å bli skikkelig overtroisk.
Kanskje heller “break a leg”?

 

 

 

 

8 kommentarer

Siste innlegg