Hvorfor stå opp om morran, sa hun….

Kjerstigulli skrev det på bloggen sin.
Hvorfor står du opp om morgenen?
Tankevekkende.
Klart jeg står opp om morran, svarte jeg.
Og prøvde å utdype.
Jeg står ikke opp alt for tidlig.
Et deilig privilegium jeg har som pensjonist.
Har vært nok vekking opp gjennom livet på grunn av skole- og arbeidsliv.
Greit nok det også, men enda bedre å kunne bestemme tidspunkt sjøl.

Så da står jeg opp med glede, uthvilt og glad til en ny dag.
Prøver ofte å tenke på at det ikke nødvendigvis er en selvfølge at jeg kan vippe beina ut fra senga og ned på gulvet hver morgen.

Kjerstigulli sitt innlegg her.
Men hvorfor stå opp?
Jo, for det første er det kjedelig å bli liggende særlig lenge med åpne øyne.
For det andre må både puddelen og jeg på do.
Men så klart at
det er større sjanse for at det skjer noe spennende og variert i livene våre hvis vi karer oss ut av senga….
og gjerne utafor husets fire vegger.
Jeg er veldig fornøyd med livet mitt slik det arter seg nå.
Tror ikke at puddelen har det spesielt vondt heller.
Så da står vi opp hver morra, da, og tenker….
Ny dag med nye muligheter.
Og lev i nuet!

12 kommentarer
    1. Deilig å komme. seg opp og være i farta! Finne en rytme som funker…
      Da blir man glad…! 🙂
      Min er sånn 2300 – 0600 natt!
      Dag 0600 – 2300..
      Varierer med en halvtime på sommeren! Noen ganger..

    2. Jeg er jo også så heldig at jeg kan styre selv når jeg vil stå opp, og som et D-menneske (ikke B eller C) er det deilig. Opp må jeg for det er ikke noe sundt alternativ å ligge i sengen hele dagen. Da jeg var i arbeid måtte jeg være A-menneske, og kom stadig i konflikt med meg selv. Jeg har så smått begynt å snu om litt på døgnet, og legger meg tidligere for å våkne av meg selv litt tidligere om morgenen. Klems 🤗

      1. Søvnen trenger vi, men ikke alt for mye, så det er greit å prøve på å snu døgnet hvis det bærer galt av sted😅 Legger jeg meg tidligere, vil jeg jo automatisk våkne tidligere om morran, forhåpentligvis😊

    3. Jeg liker å komme meg opp om morran, men nå blir det rundt 07:30 – 8 som regel. Men i dag, i dag var jeg så trøtt at jeg sov helt til 10:30, og det er ikke ofte. Drømte til og med at jeg var utrolig trøtt….da er jeg trøtt da 😉 Nå om dagen er jeg en del trøtt, og da tar jeg en liten blund på dagtid. Noe jeg sjelden kunne gjøre når jeg jobbet og sto opp 05:40
      Godt å slippe å stå opp så tidlig nå 😉 God søndag!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg