Ikke la deg lure nå, da…..🫣

God morgen! “Hvilken dag er det i dag… hvilken dag er det i dag…..det er lørdag, det er lørdag….” lød sangen fra Portveien 2, barne-TV på 80-tallet var det vel.

Det er riktig. Men hvilken dato er det? Den første i måneden april. Og vinteren er nesten slutt. Den første dag i måneden april heter også 1. april.

I dag er det “lov” å lure folk. Eller som det også kan sies: Det er en dag med harmløs løgn og fantestreker i form av  aprilsnarr.

Så pass deg! Men jeg har ikke tenkt å narre deg.

Ha en fin lørdag🙋🏼‍♀️

I Store Norske Leksikon kan leses:

APRILSNARR

Og hvis du ikke rakk å lese advarselen min før utpå dagen, må jeg spørre deg:

Hvordan gikk det med deg og aprilsnarr i dag?🫣😜

 

4 kommentarer
    1. God formiddag 🥰 Jeg prøver å ikke la meg lure på denne dagen, men lykkes ikke alltid 😉

      Jeg må bare spørre… Etter at jeg så bilde av barna dine, har jeg sittet å studert og tenkt. For det var noe veldig kjent med sønnen din. Kan jeg spørre om det stemmer at han jobber i Fremtind (SpareBank1)? For jeg syntes han ligner veldig på en jeg har sett gå forbi i gangene da jeg fortsatt var i jobb der.

    2. Jeg tror ikke jeg har blitt lurt idag, men….! en vet jo aldri….! Får nok vite det – tror kanskje at jeg ble lurt av en annen blogger nettopp, når jeg tenker etter……………. men vi får se! Klem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg