Ikke pirk! Stopp med det der!

Hold fingra ta fatet! Slutt å pirke, og slutt å fingre! Høres kanskje litt ekkelt ut? Det er bare jeg som må ta meg sammen. 

Pirk, pirk og atter pirk….

Jeg gjør det uten at jeg vet det sjøl noen ganger. Jeg blir minnet på det av nær familie. Jeg har en dum uvane. Når jeg ikke bruker fingra til noe mer fornuftig, har jeg en tendens til å putte dem oppi ansiktet. Pirk, pirk…..

Kjenner etter hår som stikker ut. Skjegg. Og napper og napper. På ett enkelt, kort hår! Det sitter hardt. Det kan skje at jeg driver på til det blir sår. Fryktelig irriterende uvane. Hvorfor kan jeg ikke bare slutte da?

Det kan du si. Lettere sagt enn gjort. Det er detta med at jeg som oftest ikke vet at jeg gjør det, selv om jeg jo gjør det også. Høres vel litt sjukt ut. Er kanskje det, da 😉

Bruker pinsett jevnlig. Det er noen hår som kommer igjen på samme, irriterende sted, og de må tas. Hater at de er der. Klarer ikke å holde fingra unna. Så hvis pinsetten ikke er i nærheten….

Får skrive det av meg, og blotte meg sjøl for offentligheten.

Kanskje jeg slutter da…..

For det første blir det stygt, og for det andre kan det være skadelig. Ikke bra med åpne sår.

Og ikke nok med det. Når håret er borte, men såret står igjen, skulle en tru at jeg var fornøyd. Men neida. Det gror heldigvis detta såret, og da blir det litt harde sårkanter etter hvert, som også blir til å klå på.

Da blir det jo aldri bra. Slik kan det holde på til håret har vokst ut igjen. Og rundgangen fortsetter….

Helt håpløst.

Nå skal det være slutt på dette tullet!

Litt for hverdagslig, unødvendig innlegg kanskje med sånn pirk, bokstavelig talt 😉

Men så er nå dette en blogg, og alt som jeg tør å skrive om, kommer her…..

16 kommentarer

Siste innlegg