Innafor med julepynting 11.desember?

Reklame | NA-KD Boho Zwilling

Hvordan står det til med julepyntinga hos meg?

Takk som spør. Det går strålende. I gamle dager var det aldri sneven av jul tidligere enn 2-3 dager før julaften, mener jeg å huske fra min barndom.

Så har grensene blitt tøyd oppigjennom, lettere påvirka av handelstanden og diverse medier.
Og kanskje litt påvirka av naboer og bekjente også. Vil da ikke være sær😉

Adventspynting er noe annet. Det har alltid blitt praktisert. Men så spørs det hvor grensa mellom advents- og julepynting går……….

Så status nå er som følger:

Lyslenker ble plassert på terrasse og hagegran 1.søndag i advent.
Adventstjerner fikk også komme opp fra kjellerboden denne søndagen.
Diverse juleblomster ble innkjøpt uka etter.
Gikk til innkjøp av mange nye batteridrevne kubbelys. Det er så lettvint, både inne og ute.
Og de står på posisjon «timer» og lyser så vakkert opp adventstida mi 8 timer hvert døgn😀
Noe mer har jeg vel egentlig ikke gjort ennå.

 

Og videre?

Neste steg blir nok å hente opp eskene med den ordentlige julepynten fra kjeller’n.
Det kommer vel til å skje sånn cirka 15.desember, tenker jeg.
Og da blir det artig å se på kulene og alt det andre, og velge ut hva som skal få æren av å henge på treet denne jula.

Og juletre?

Det er bokstavelig talt et kapittel for seg sjøl.
Jeg har et plastjuletre i boden, men det fikk fri i fjor.
Det skal det få i år også har jeg tenkt.

Det har seg slik at jeg har en STOR yuccapalme. Og med stor, mener jeg stor. Se bilde nedenfor. Nå rekker den helt oppi taket.
OBS: Bildet er fra i fjor, da den var pynta til jul!

Da orket jeg ikke å flytte den for å erstatte den midlertidig med juletre i 3 uker, så da pynta jeg rett og slett palma😅
Og det samme skal skje i år.

Pyntinga av palma kommer antageligvis til å skje 18.desember, fjerde søndag i advent.

 


 

 

 

 

10 kommentarer
    1. Nå pynter de jo til jul tidlig i november. Ikke aktuelt her 😄 Når gubben og jeg har alenejul eller drar på besøk, dropper vi juletre men i år skal vi være samlet, så da må det på plass.

    2. Jeg pynter ikke så mye, og det jeg pynter skjer ca 23. desember. To nisser skal fram og en rød duk på. Jeg hadde veldig sans for den Yukka-palmen som skal pyntes 😀

    3. Da jeg var barn var det kun lilla duker og lys som kom fram til første søndag i advent. Nå kommer både lyslenker, og julepynten fram til enten 1 søndag i advent eller 1 desember, avhengig av hva som kommer først. Juletreet litt senere. De lilla fargene som hører adventstiden til har jeg hoppet over. Ha en fortsatt fin søndag 🤗

      1. Helt sant. Sånn var det. Kun lilla i adventstida og rødt først på tidligst lille julaften.Jeg bruker heller ikke lilla lenger.Hadde 3 halvbrukte lilla lys som lå i skapet, som jeg tok fram bare for å få brukt dem opp nå i desember😅

    4. Koselig at du er godt i gang med julepyntingen. Her i huset har vi ei som elsker julen så vi pynter oftest til jul til advent eller før. Varme og fine farger og koselig stemning 🙂

    5. Flott palme det der som fortjener julepynt! Koselig å plukke fram litt etter litt synes jeg. Men juletreet, det får vente litt til. Ha en fin dag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg