Instagram Stories, 1 planlagt gjøremål og et par fine “gratisturer”.

Mye må tas på sparket og noe planlegges. Det er ikke de store planene som legges nå om dagen i denne varme, late sommertid. Men noe blir det. I forgårs bestemte jeg 1 ting jeg skulle gjøre i går. Og så kom alt det andre i tillegg, som vanlig….det ventede og det uventede….Det som gjør hverdagene så ulike og spennende……

Og det planlagte gjøremål var…..

På mandag bestemte jeg at bilen skulle vaskes inni og utapå, og det skulle skje i går.
Ja, som du ser, er det ikke den helt store og imponerende planen 😉

Den så egentlig ikke ut i måneskinn. Bilen altså. Rart uttrykk forresten. Men det datt ned i hodet mitt akkurat nå, det gamle uttrykket fra barndommen. Forklarende nok i seg selv. Selv i dunkelt månelys ville du altså sett møkka på bilen min 😉

Nå bor jeg i et leilighetskompleks hvor det ikke er mulighet for å vaske bilen selv, så må gjøre det et annet sted. Eller få det gjort. Og det er det jeg gjør. Og glad er jeg for det.

Under en kilometer fra meg kan de håndvaske bilen min. Et seriøst firma som gjør jobben bra og billig. Nå dro jeg dit igjen, og kostet på innvendig vask i tillegg.

Det ble så bra! Den har ikke vært så fin siden jeg kjøpte den for 16 måneder siden.

Men det ble ikke bare bilvask

Og det fine er at det er såpass kort vei dit at jeg tok hunden i bilen og foretok hundelufteturen på veien hjem. For de skulle ha den der i 2 timer.

Så gikk jeg veien tilbake etter 2 timer, og fikk en tur til.

Det er altså ikke lange turen, men det er utrolig hva man kan observere bare på en kort tur i nærområdet. Og det blir en del stopp når puddelen skal lukte og gjøre fra seg. Så da benytter jeg anledningen til å ta bilder. Det kan hende at noen av bildene kommer i et senere innlegg. Ikke bestemt meg ennå……..

Instagrambilde av sommer-snøfonn

Instagram, ja…

Jeg er så klart på Instagram. Må følge med på nyvinninger som pensjonist også, ellers kan man fort bli akterutseilt.

Og jeg har til og med lært meg å lage Instagram Stories! Litt primitive innslag foreløpig, men funker.

Det artige der er at jeg ser alle som har sett på bildene. Ja, holder meg til bilder foreløpig. Filmer får komme senere.

Og det er veldig mange som ser, eller kanskje sveiper forbi…..

Nå er det ikke hver dag jeg legger ut bilde(r) på Instagram eller Instagram Stories, så kan jo bli flinkere med det også.

Jeg har forresten link til Instagramkontoen min her inne på bloggen (under toppbildet).

Ett av bildene her inne i dag er det jeg la ut på Instagram Stories i går.

Litt spesielt med snøhaug i Hamar i juli når det er 24 varmegrader…….

Spaserturen tilbake for å hente bilen gikk forbi ishockeyhallen, og der er det alltid en snøhaug. Ismaskina tømmer seg der ute 😉

Og et blomsterbilde må jo få plass på bloggen i dag også. Det er så frodig i veigrøftene i år.

Jeg tror jeg lager et innlegg til med flere bilder fra de små turene i går.

Det kan du få se i morgen, tenker jeg. Eller en annen vakker dag 😉

Status nå er at varmen siger innover Østlandet. Altså enda mer varme. Så nå blir det nok hett. Men ikke så hett som nedi Europa.

Skal forresten en liten tur på jobb igjen, og der inne er det heldigvis svalt.

Liker sommeren, men ikke så alt for glad i skikkelig varme.

Hva med deg? Tåler du varmen godt?

PS: Det var i hvert fall godt å ta en snøball fra haugen ved ishallen i går og kjøle ned nakken og panna! Heldige meg som fant den!

HER er forresten rapport fra en tidligere og annerledes tur i nærområdet vårt.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4 kommentarer
    1. Jeg spanderte også en sånn vaskegreie til et firma her på stedet 🙂 Det angrer jeg ikke på 🙂 Men så får man se hvor lenge det varer. Instagram bruker jeg bare til å dele ett og annet bilde. Orker ikke gape over for mye,, bloggen og fjesboka får klare seg 😀 Det ventes en smule tropisk her i nord også.. så vi får se hva som skjer. Lykke til med planlagte og uventa prosjekter 🙂

      1. Takk! Ang. bilvask: Må prøve å beholde renheten ei stund med forsiktig kjøring 😉 Kan bli for mye sosiale medier, ja. Skal jo ha tid til andre ting i livet også 😉 Ha en fin dag, og kos deg med tropisk varme!

    2. Deilig med nyvaska bil..mannen som vasker begge bilene her 🙂 Liker Instagram..fin måte å vise bilder på..og moro å prøve seg frem litt med sånne “storyer” .. Tåler varme ..men bare om jeg har mulighet for bading eller skygge <3<3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg