Om naboens ismaskin…og litt pizza

Hjemmelaga krokanis er ikke dumt på en kveld i skyggen hos gode naboer i den nydelige sommeren vi har nå.
Ingen grunn til å klage i det hele tatt. Skulle det være noen småproblemer, blir de overskygget av slik hygge. Det er veldig mange koselige naboer i dette lille samfunnet vårt. Og det er så viktig for trivselen.
♦️
Vi tyr til skyggen de fleste av oss nå for tida. Klager ikke på varmen, for husker holka, votter, luer og ullstillongs fra i vinter😅 Har sin sjarm den kalde årstida også, men dette er nå skikkelig stas, da. Terrassedøra kan stå åpen, Barney og jeg går ut og inn som vi vil, uten å måtte tenke på temperaturen. Jeg sitter ikke bevisst i sola og «soler meg». Skygge er best. Og for tida er den perfekt, for det er passe varmt, med tynne klær på kroppen. Noen ganger for varmt kanskje? Men huff, ikke klage…..husk vinteren….😅
♦️
Men så var det iskremstunda hos naboen, da. Det var egentlig temaet. Barney og jeg hadde vært på den sene ettermiddagslufteturen vår i den svale skogen, og tok en lett prat med naboen da vi passerte på vei hjem. Vi snakket lett om løst og fast og kom også innpå temaet middag. Ingen av oss hadde inntatt det måltidet ennå, vart det fastslått.
♦️
Så foreslo den snille nabodama at jeg kunne komme på pizzamiddag til dem om ei stund. Takk, takk, sa jeg. Det var så varmt og vi orka ikke lage middag egentlig noen av oss. Skulle i tilfelle bare fortære en omelett eller noe slikt. Hun og mannen skulle bestille en pizza rett og slett. Og hun insisterte på at det ville være nok til alle tre.
♦️
På bildene under her ser du litt av «happeningen». Koselig stund ute på skyggeside ved inngangspartiet. Barney er ivrig til stede, ser du👇Pizzaen var god den, og det vart akkurat passe. For alle vart mette. Og med alle, mener jeg alle, både mennesker, bikkje og fugler😅 Det skal jeg jammen fortelle litt om i neste innlegg…..
♦️
Men altså iskremen…..den var kjempegod, og hjemmelaget. Til og med krokanen hadde hun laga sjøl. Hun har en ny iskremmaskin. Kanskje jeg skulle investere i det jeg også? Var hos en annen nabo tidligere, som jeg også skrev om, og hun serverte også is fra egen ismaskin. Det var en rabarbrasorbet. Nabo K har maskin hvor beholderen må settes i fryseren. Nabo A har en hvor isen blir helt ferdig i sjølve maskina.
Hva skal jeg eventuelt kjøpe, mon tro? Har du erfaring med ismaskiner? Og hva anbefaler du?

 

 

6 kommentarer
    1. Ser ut som en skikkelig trivelig stund.
      Godt å kose sg i skyggen med god mat..
      Iskremmaskin må være topp å ha hjemme, men aner ikke noe om det..
      Men det som slo meg var at det var kjekt med den maskinen som lagd ferdig isen md det samme.

    2. For en hyggelig dag og hyggelige naboer. Sjøl om dere har det varmere enn oss her, så er det nydelig nå. Jeg har slik iskremmaskin som en setter beholderen i fryseren, syntes den var litt tungvindt og at det tok lang tid før det ble is. Mener den slutta å virke, må kanskje sjekke det ut 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg