Jeg besøkte de magiske pikslene i skogen


«Det gjelder den nye, stedspesifikke, video- og lydinstallasjonen, Nordic Pixel Forest, av den sveitsiske kunstneren Pipilotti Rist. Installasjonen ble offisielt innlemmet i parkens kunstsamling torsdag 12. september»
Dette  var å lese på Ekebergparkens nettsted.
🟣
Jeg var ikke til stede på åpningen av utstillingen, men har mange ganger tenkt at jeg skal gå bort dit i ettertid. Men det skjedde ikke før nå på lørdag, 16 dager etter at installasjonen altså åpna.
Det tar kun mellom 5 og 10 minutter for Barney og meg å gå dit. Han må jo så klart snuse litt på veien bort også, så det går i sakte tempo.
🟣
Du ser sånn cirka av bildene hvordan det er. I tillegg er det behagelig musikk fra høyttalere som er montert i trær. Dette er nemlig midt inni en skog. Sjøl om du får en viss anelse om hva dette er via bildene mine, gir de absolutt ikke et riktig inntrykk av kunstinstallasjonen. Du ser flere farger, og det skiftet hele tiden den korte stunda vi oppholdt oss der. Fantastisk vakkert.
🟣
Vi var der som sagt på en lørdag, og det var mange folk der naturlig nok. Veldig mange tar trikken opp fra byen.

Dette er en fast installasjon som kan oppleves framover, og jeg skal nok ta en av de daglige turene med Barney bortom der flere ganger. Og i hvert fall på en hverdag når det ikke er så alt for mange folk der.
Og dessuten tror jeg det er ekstra vakkert etter mørkets frambrudd. Så vi må nok komme oss dit da også.
Det opplyses om at det kan beskues mellom klokka 7 på morran og 11 på kvelden.


Nordic Pixel Forest i Ekebergparken

8 kommentarer
    1. Flott! Jeg har aldri vært i Ekebergparken, men tenkt på det mange ganger. Enda en grunn til at jeg snart må komme meg dit. Vet du hvor lenge installasjonen skal være der?

      1. Veldig fint. Dette må være den fineste kunstinstallasjonen der. Tror den skal vare «for evig». Når du kommer deg til Oslo neste gang må du ta trikketuren oppover lia til Ekebergparken, ja🙋🏼‍♀️😀

    2. Vi var der i går, og jeg må innrømme at jeg så litt etter om du var der – du og Barney 😀 Fantastisk plass – men alt for mye folk der og da 🙂

      1. Så bra at du fikk det med deg. Lørdag og søndag er nok ikke de beste dagene ang antall folk, men det er jo da de fleste har fri. Jeg er så heldig å bo i gangavstand fra herligheten, så tar meg en tur igjen med det første, på en hverdag. Men ikke i dag😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg