Jeg burde vel lese mer …….🤓

Gamle  bilder vart dratt fram fra arkivet😅

Hvilket år det var, er ikke godt å si, men etter lokasjon og hårsveis å dømme, er det i hvert fall før 2015.
PS. Fant ut at det faktisk var i 2008🙋🏼‍♀️
Og det ER meg, ja.

Leser Hamar Arbeiderblad
Leser avisa

Og her er ett til.
Leser lokalavisa Hamar Arbeiderblad «den gang da»
Ved å zoome inn, kan jeg tyde 12. en eller annen sommermåned…….et eller annet år.🤗
Omtrent samtidig. Også med tanke på sveis og lokasjon.

Og leser jeg mer enn avisa?
Jeg abonnerer ikke på den avisa lenger. Hadde ei stund digitalversjonen av HA  rett før jeg flytta til Oslo, og litt etterpå.

Da jeg kom hit, valgte jeg heller å abonnere på Nordstrand blad, som er lokalavisa her. Men har den kun digitalt.

Ellers abonnerer jeg på et «sladreblad» for å holde meg oppdatert på kjendiser🙈
Litt flaut å innrømme, for man vil vel være intellektuell, vil man ikke?😅

«Sånt lesestoff» dumper man vel tilfeldigvis borti hos tannlegen, frisøren eller legen, gjør man ikke?😂
Jeg innrømmer nå forholdsvis offentlig at jeg blar gjennom det hver uke.
Hermed publisert!

Men….ja det er et men. Eller er det bare for å rettferdiggjøre meg sjøl….🫣
Jeg holder bladet for å følge med på om dattera mi er der.
Hun liker at jeg sjekker.

Som litt kjendis hender det at hun dukker opp i bladet, og da varsler jeg henne. Det er ikke alltid at hun får vite det av blad-redaksjonen.
De finner ofte på å publisere bilder og artikler uten å spørre/varsle den det gjelder, nemlig…..😅

Hva med bøker, da?

Jeg har jo lest mange bøker opp gjennom tiden.
Har til og med stor bokhylle med alle disse.
Og mange bøker er også levert til loppemarkeder.
I tillegg ble det lånt mange bøker på biblioteket både til ungene mine og meg i tidligere tider.

Må innrømme at jeg i dag ikke er flink nok til å lese bøker.
Gjør det sjølsagt, men ikke hele tiden.

Det blir mye lesing av artikler om interessante emner på internett.
Og sjølsagt nettaviser som jeg ikke abonnerer på, men som kan leses fritt.
Får varsler på telefonen når de legger ut nyheter.

Og så ser jeg på TV, da. Der er det jo mye bra, når en er utstyrt med så mange kanaler.
Og som pensjonist har jeg jo bedre tid til alt mulig, så får heller ikke dårlig samvittighet lenger om jeg ser 3-4 episoder av en serie i slenga.

Men fikk inspirasjon til å finne ei bok igjen, da jeg var innom en blogg her i dag.
Det var bloggenFrifrajobbenrestenavlivet  
Hun anbefalte Lars Myttings Søsterklokkene og Hekneveven.
Må finne tid til å lese dem innimellom blogging, Barney-turer, pass av barnebarn og andre koselig ting….🙋🏼‍♀️

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg