Jeg gir deg tips om en blogger som tar opp noe viktig for oss….

Ferskt bilde fra høstskogen ved Mjøsa

Hun er på Blogg.no sånn som meg, og har stilt dem et spørsmål angående topplister, synlighet og trafikk til bloggen. Hun har fått svar fra dem, og det viser jeg til under her.

Hun ba om at vi som leste innlegget skulle dele det videre, og det gjør jeg hermed.

Klikk på den blå linken under her for å se hva hun skriver, og hvilket svar hun fikk fra Blogg.no på spørsmålene hun stilte…..

Kanskje du kan ha interesse av å se det også?
Jeg tror helt sikkert det, hvis du også er blogger på samme plattform, eller kanskje også på en annen plattform?
Hvis du er en av de andre leserne mine, er nok kanskje dette innlegget av mindre interesse 😉

Det er bloggeren  Sjarm og kaos 

Overskriften på innlegget hennes er:
Jeg har fått svar ang forslaget på hvordan man får flere lesere på bloggen! Les og del!

 

 

 

 

 

10 kommentarer
    1. Tusen takk for at du deler! <3
      Jeg håper det blir noe av -da jeg synes det er vanskelig å finne andre bloggere -det blir jo helt tilfeldig hvem man oppdager!
      Stor klem til deg!

    2. Var innom og leste hos henne 😀 Godt å få svar på spørsmål. Jeg tror aldri jeg brukte noen form for kategori på den gamle plattformen. Det gikk og går nok mye på tilfeldigheter hva man kommer borti av bloggere 🙂 Men lykke til 🙂

      1. Jeg stresser heller ikke så mye med dette. En kan ikke lese alle blogger uansett. Går mye tid til egen blogg og andre ting i livet 😉 Men artig å ha kontakt med noen her inne. Sånn som nå. At du kommenterer og at jeg kommenterer, selv om jeg svarte litt sent denne gangen 😉 Vi har jo Facebook-gruppene også. Ser hverandre der. Og på framsida av Blogg.no. Litt frustrert i dag, for innlegget mitt som skulle publiseres kl.7, kom ikke på framsida! Sendte mail til Blogg.no. De vet ikke hvorfor….Kanskje veldig mange som publiserte samtidig….ikke vet jeg, og ikke de. Og ikke hadde jeg brukt noen ulovlige ord som gjorde at jeg ble filtrert bort…..Ha en fin torsdag!

    3. Ja, jeg var innom her om dagen og kikket hos henne. Jeg er enig i noe av det hun foreslår, men ikke alt. Det blir vanskelig for meg hvis jeg skal måtte velge en kategori å blogge i. Jeg blogger jo om alt mulig. Har ikke lyst å havne i en fast boks. Da slutter jeg heller å blogge.
      Genialt uansett av henne å oppfordre til å dele bloggen. Klart da klatrer hun jo på lista 😉 Godt jobba det 🙂 Jeg lurer på om jeg skal gjøre det samme? 😉
      Uansett, i går kom det en melding fra blogg.no om det de erfarer med topplista og Analytics, så tydelig er dette noe som er et problem. Blir spennende å se hva de klarer å finne ut, og hvordan det blir når de har løst det.
      Jeg synes svaret hun fikk var generelt, men også litt greit. Det var fint å se at de ville gjøre noe med de bloggene som har vært inaktive veldig lenge og samtidig ligger på topplista. Det var et bra punkt. Men for meg trenger de ikke å opprette kategorier vi skal puttes i. Det fungerer veldig fint for meg å skrive inn søkeord og da få opp de bloggene som skriver om det jeg søkte på 🙂 Men det forutsetter jo at bloggerne skriver hashtags i innleggene sine, som man kan søke etter 🙂 Det gjør jeg i mine innlegg, som regel 🙂
      Ha en strålende fin dag. Håper at ting ordnes til det som er best både for deg og alle oss andre i bloggverdenen 🙂

      1. Jeg er heller ikke i en bestemt kategori, så ville ha falt utenfor. Å oppfordre folk til å dele innlegget er jo helt sikkert smart. Jeg bet på den 😉 Men jeg får meg ikke til å gjøre det selv 🙂
        Hadde problem med forsida i dag jeg også. Innlegget mitt som jeg brukte flere timer på i går og som skulle publiseres klokka 7 i dag tidlig, kom IKKE på forsida i det hele tatt. Frustrerende. Sendte mail og spurte om jeg hadde brukt feil ord eller noe. Neida. De vet egentlig ikke hvorfor. For mange som publiserte på en gang kanskje, foreslo de. Håper de finner ut av dette også, for ikke noe moro at det blir et lotterispill å blogge.Vi er jo avhengig av at folk ser det vi skriver 🙂

    4. Til info: jeg ba ikke andre dele fordi jeg ønsket meg klikk.. Tenker det er litt umodent av dere å påstå det. Jeg oppfordret til det for å spre min samtale med blogg.no. Ikke bare om evnt kategorier -men også om inaktive blogger som allikevel har jevnt over samme tall hver dag (mulig kjøpt trafikk?) Uansett greit at blogg.no sjekker det opp.
      Jeg er ny her -og gjør tydeligvis endel feil. Men ikke si dere “beit på” eller “at jeg var smart som sørget for flere klikk”. Det der er helt unødvendig å påstå.
      Og så det er sagt; mitt forslag til blogg.no om kategori: For det første; i det forslaget; INGENTING blir endret fra forsiden som er nå. Fortsatt topp 100 liste og denne forsiden med nyeste blogginnlegg. MEN: at man i menyen kan ha en rullgardin lik den alle bloggere har nå som heter kategori – og så kan man velge feks “reiseliv” og få en oversikt over blogger i den kategorien.
      Og typer kategori var bare et tenkt forslag. Mange skriver “litt om alt” -og da kan man jo feks ha en kategori som heter det da…..
      Dere kan nok uansett ta det med ro -for dette er ikke engang vurdert av blogg.no -og hvis det noensinne skjer -så er det langt frem i tid -da dette tar tid.
      Ps; Var ikke mange klikk jeg “slepiet meg til” ved at noen delte innlegget. Derimot fikk jeg klikk fra å være på forsiden, og via instagram og via div facebooksider. Så ikke stress med at dere bidro til høye lesertall hos meg 😉
      Takk for neg -synes du har en fin blogg -men dumt å rakke ned på meg i kommentarfeltet. Da vil man jo ikke komme tilbake..

      1. Såpass! Jeg delte faktisk innlegget ditt fordi jeg syntes det var bra. Litt urettferdig at du kommenterer dette på min side, da? Du tenker kanskje på andre som har kommentert det du gjorde?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg