Jeg rota så fælt….

 

 

Ja du vet, jeg er ny her inne på WordPress blogg.no. Og jeg er kjempeglad for overflyttinga. Jeg liker opplegget bra her inne, selv om jeg bare har vært her i 2 døgn…..

Har fortsatt en del å sette meg inn i, men det er så moro å utforske at jeg bruker ALT for mange timer på bloggen om dagen. Men så er jeg pensjonist, og kan tillate meg det, mener nå jeg. Vaske og rydde kan jeg gjøre en annen dag.

Så er jeg slik laga at jeg liker statistikk og orden. Og vil gjerne fortest mulig til bunns i ting som jeg ikke helt forstår.

Jeg skriver for at det er morsomt, men må innrømme at jeg liker å se om noen leser det jeg skriver også. Inne på Blogsoft kom statistikken automatisk.

Her må jeg selv legge til Google Analytics. Jeg gikk på med friskt mot og håpet det beste. Var litt vanskelig, men gir meg ikke så lett vanligvis. Brukte instruksen fra blogg.no, da.

“Har du Google-mail?” Tja. Har da egentlig det, men husket jeg den? Bruker den jo aldri. Hm. Det var så mye att og fram at jeg selv etter bare en dag ikke husker helt gangen i prosessen min. Hva drev jeg egentlig med?

“Denne mail eksisterer allerede”, “Du har feil passord”, “Du må ha minst 12 tegn”. Hjelp! Så fikk jeg opp en G-mail-konto på en annen person, som tidligere har benyttet min PC.

Så måtte jeg lime inn en oppgitt kode. Da ble tydeligvis den satt inn på feil Gmail-adresse. Huff. Da startet jeg på nytt og registrerte en ny Gmail-konto, fikk ny kode og limte inn og lot det stå til! Dette måtte vel bare bli galt, så mye jeg hadde rota.

Det var så mye att og fram at jeg faktisk ennå ikke vet om det er registrert på min gamle eller nye Gmail-konto. I hvert fall står det inne på hjelpesida til blogg.no at det kan ta 12-24 timer før statistikk synes. Så jeg la meg spent, og sto opp like spent dagen etter.

Det fungerte! Det var jo nesten som et mirakel tatt i betraktning alt det rotet jeg drev med i prosessen. Helt utrolig! Flaks vil nå jeg si 😉

Nå ser jeg kurver og tall, men ikke akkurat til å juble over ennå, men bedrer seg sikkert….kanskje 😉

 

 

 

 

 

31 kommentarer
    1. Synes du er flink jeg! 🙂 Rota også med den statistikken, men plutselig var den der. Egentlig uten at jeg skjønte hva jeg hadde gjort feil til å begynne med.

    2. Jeg måtte nok laget ny gmail selv. Jeg var jo på topplista etter en dag, men etter det har jeg ikke syntes der. Aner ikke hvor mange lesere jeg har. Har du statistikken inne på bloggen nå, eller må du åpne i annet program?

      1. Jeg har heldigvis statistikk inne på bloggen/kontrollpanel nå 🙂 Ordna seg på en eller annen merkelig måte. Dessuten er jeg på topplista i dag med tallene fra i går. Nr.81. Blir nok ikke sånn hver dag 😉 Lykke til med statistikken du også.

    3. Jeg lover at ting går seg til, og du må ikke være redd for å spørre hvis det er noe. Siden wordpressmenyen vi har på blogg.no nå er mye mindre enn den jeg har på min selveide hverdagsblogg var det uvant nok for meg, og jeg spurte om hjelp.

      Jeg har ennå ikke forstått dette med google analytics.

      Ønsker deg en kjempefin lørdag <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

    4. Godt det ordnet seg, og veldig greit å ha statestikken på plass 😊 Jeg surret litt med den statestikken også, enda jeg hadde en aktiv gmail konto. Jeg får fortsatt litt sånne aha opplevelser, så det tar litt tid innen man får satt seg inn i alt. Gleder meg til at de åpner opp innstillingsfanen igjen, sånn at man kan få gjøre endringer på egen blogg uten å måtte spørre om at de gjør det.

      1. Takk for fin kommentar. Bra å få tips. Det blir sikkert enda bedre enn det er nå, ja 🙂 Jeg synes det fungerer fint her…på tredje dagen 😉 Men skal lese meg til mer. God helg!

    5. Så bra du fikk det til 🙂 Yngste sønn la det inn for meg…jeg husker så si aldri hva jeg har av passord og koder.. (bortsett fra di jeg bruker daglig ) Artig å kunne følge med litt på lesertall 🙂 Lørdagsklem <3

    6. Den følelsen når du har fått det til og lykkes, så gøy. Det gjelder å klore seg fast og ikke gi opp med det første, og plutselig er du der. Min erfraring er at Google er veldig hjelpsom når jeg lurer på noe.

    7. Akkurat dette brukte jeg mange timer på, og jeg fikk det ikke til.
      Har ikke sett mer på det enda. Jeg fant ikke ut hvor jeg skulle lime inn koden jeg fikk, og hvis noen kan forklare meg det ville det være fint. 😉
      Flink du som fikk det til. 🙂

      1. Og tusen takk! Følte meg så dum, og ser nå at jeg kanskje ikke var alene. Fikk det nå i alle fall til etter et par timer, alene også. Stolt 😉 Så hyggelig å få kommentarer fra dere hyggelige medbloggere! Jeg skulle gjerne ha hjulpet deg med den koden og innliminga hvis jeg hadde husket hva jeg egentlig gjorde….hehe….

    8. Litt knoting i starten blir det, må bli kjent med alt det nye, og det kan bli litt styr i starten. Slik hadde jeg det på nouw helt i starten, men nå skulle man tro jeg alltid har vært der – og slik blir det snart for deg også 😀
      Godt det ordna seg, men ny gmail. Detta fikser du, Gunn! 🙂

    9. Hei 🙂 Jeg har droppet statistikken jeg. Litt fordi jeg har angst for å gå i gang. Er et “brødhue” på sånne ting.. Men nå har det også blitt litt sånn at jeg synes det er deilig uten. Før ble jeg litt for fokusert på de tallene, så ofte på dem!! Nå får jeg ikke sjekket, og det er litt godt. Det jeg sjekker er EN gang om dagen om jeg er på blogglisten. Og det har jeg vært nesten hver dag etter vi flyttet 🙂 Da sier jeg til meg selv: Ååå, det var gøy. Og så fortsetter jeg med mitt. Blogger på samme måten som før, men kjenner jeg slapper av litt mer uten statistikk 🙂 Veldig gøy å få til ting dag, som man strir med. Vil du ha større bilder så vet du hvordan? Jeg kan noen småting, men ikke alt her inne 🙂

      1. Heisann, Frodith!Statistikk kan bli litt stressende, ja, men jeg er litt statistisk anlagt…hehe. Ang. bilder! Det var jammen bra du nevnte. For det er det jeg har tenkt aa ta tak i naa. *Ups. Naa ble det plutselig rart paa tastaturet her. Maa finne ut av det ogsaa da*. Ja, hvordan faa store bilder… Takker for tips!!Kom igjen…..

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg